cupperponie

Alla inlägg den 6 november 2014

Av Cupper Ponie - 6 november 2014 14:18

När jag började cykla mot skolan i morse kom ju så klart snön. Men det är ju plusgrader så det är mest slask. Hur som helst! Slutade då kl 2 och ska strax till stallet men först ska mamma komma hem, hon bör vara hemma när som helst. Hoppas mina kläder kan hämtas idag, vill ha min nya jacka samt de andra kläderna så klart. 


Får ha några x antal lager med tjocktröjor på mig i stallet idag känner jag. Det var inte kallt ute men inte varmt heller, dock blir det kallt då det blåser. Får ha vantar också ;) Men har nu iallafall bestämt att båda ponnysarna ska longeras på stubbåkern. Durasell ska få jobba mycket med sin galopp medans Apasche får jobba med traven samt lite i galoppen. Då Apasche har svårt att fatta sin galopp måste vi jobba med den men inte för mycket för då kommer ingenting funka till slut. Men innan ska då ligghallen mockas. Efter stallet ska jag bara mysa. Varm choklad och se på en film. Får göra dagen så bra som möjligt trots snö som jag hatar.

 

Av Cupper Ponie - 6 november 2014 07:35

Tyvärr kommer snön att komma hit till lilla hålan jag bor i. Alla kommer typ bli skitglada o få massa julkänsla osv men alla utom mig. Hatar snön, antingen är det för mycket eller för lite, aldrig lagom. Sen kommer den antingen tidigt på året och försvinner tidigt eller så kommer den sent på året och försvinner inte förns i typ mars. 1 vecka med snö kan jag gå med på, men då ska det vara lagom med snö. 1 vecka med snö är helt okej för då hinner jag hitta på lite skoj med ponnysarna men annars så nej tack, klarar mig utan! Men om jag har tur kommer snön att smällta innan det har nuddat marken då det är plusgrader just nu och kommer inte bli speciellt kallt. Men det ska typ bli ''snöstorm'' om jag har sett rätt så att cykla hem efter skolan kommer ju gå skitbra. Har inte hunnit pumpa däcken så det går segt att cykla och jag har inte dupade däck heller. Så nej tack, snön kan komma i december, typ veckan jag fyller år eller veckan det är julafton, sedan räcker det! 


Hur som helst så ska jag snart bege mig till skolan. Slutar 2 idag vilket är så jävla skönt! Ska till stallet direkt när mamma har kommit hem då hon också slutar 2. Snö eller ej, ska iallafall. Är glad att jag mockade bort det mesta som var vid gången till ligghallen för troligen skulle det nog va svårt som fan att ta bort när snön är ovanpå. Ska iallafall mocka inne i ligghallen först så jag inte kommer på det i sista sekund. Tror ponnysarna ska få tömköras. Iallafall Durasell ska få tömköras på stubbåkern. Apasche tror jag ska få göra samma, inte helt 100. Får vi se om snö finns på backen, om det är tillräkligt med snö blir det nog väldigt jobbigt för dom, med det behöver dom ;) Ska iallafall få Durasell att svettas någolunda för då har han jobbat. Apasche ska också få svettas så klart men beror på vad som ska göras för hans del. 

 

Ibland önskar jag att det fanns ett ridhus i närheten så man slipper all jävla snö.

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards