cupperponie

Alla inlägg under april 2015

Av Cupper Ponie - 19 april 2015 15:35

HIIT, löpning och simning avklarat. Senare idag blir det yoga. Men så länge tar jag och sätter mig på balkongen i vårvädret med hallonkvarg utan tillsatt socker och pluggar matte. Längtar tills i sommar när man kan sitta ute och äta frukost i solen. En av årens högdpunkter, utan tvekan. 


Kommer vara alldelles slut ikväll kan jag lova. Men då är jag pigg till i morgon. I morgon börjar ju skolan igen. Slutar kl 3 som vanligt och sedan efter det är det ridskola. Denna gång är det iallafall dressyr och inte teori. Hoppas på att få rida ute, funderar även på att rida barbacka. 


Nu blir det plugga matte, sen yoga. Vi hörs!

 

Av Cupper Ponie - 19 april 2015 09:24

Hej på er! Ska strax iväg till stallet. Kommer ha fullt upp med super roliga saker. Fast senare under dagen blir det mindre roligt, måste plugga matte sen. Startade morgonen med HIIT i ca 30 minuter. Nu blir det löprunda med ponnysarna. Ska försöka få med båda två så jag slipper springa två gånger hehe. Men det kanske går att springa två gånger trots allt. Vi får se! Sen efter det åker jag till simhallen och simmar en stund. Igår kränkte jag i mig lite mindre nyttigt, ex popcorn. Men jag behövde det. Efter flera veckor med hård träning behövde jag min belöning. Alltså blir det även perfekt med en del träning idag. Efter ha pluggat matte avslutar jag sedan med yoga. Och nej, jag kommer inte överträna mig. Jag vet att min kropp klarar detta utan några problem. Ja, jag är rädd att överträna mig men jag vet vart gränsen går för just min kropp. Plus att jag kommer sova så jävla bra i natt och jag kommer ha gjort något grymt bra för min kropp. Tar jag hand om min kropp, tar den hand om resten. 


Nej, nu måste jag dra till stallet! Vi hörs!

 

Av Cupper Ponie - 18 april 2015 18:54

 

Av Cupper Ponie - 18 april 2015 17:05

Hej på er! Har nu efter några timmars plugg äntligen blivit färdig. Sjukt trött nu. Orkar knappt leva. Tänkte ta en löprunda men solen bara försvann poff väck och vinden börjar bli värre än vad den redan är. Så det får bli vila idag. I morgon blir det istället löprunda innan stallet och sedan HIIT + yoga runt kvällen. Samt plugga en massa matte. 


I stallet idag blev det mest bara mys. Red Durasell en stund och promenerade lite i skogen med Apasche. Sen rykte jag av en del av deras päls och avslutade med mys i ligghallen. Kvalitéstid <3 I morgon tänkte jag ta kameran med till stallet. Får se hur det blir med det. Synd man inte har en kompis som är bra på att fota. Skulle vilja ha nya bilder på mig och ponnysarna juu. Får se vad jag lyckas få tag på. Annars får morsan lära sig att använda mig kamera. Punkt slut. Hm..Brorsan skulle nog kunna lära sig ju. 


Hamstern fick lite nya grejer idag också. Hittills verkar hon nöjd. Får hon lite nytt att hålla koll på. Hon tuggar väldigt mycket just nu pga tänderna som kliar på henne. Hon är ju trotsallt fortfarande bebis. 


Känner att bloggen har stått stilla så långt denna månad denna har gått. Super tråkigt men saker har kommit emellan. Ska försöka få till det bättre med tid. Vill dock ha nya bilder till bloggen på både mig och ponnysarna. Men HUR? Klona mig själv kanske?

 

Av Cupper Ponie - 18 april 2015 08:10

Har precis beställt nya leggings. Får vi se när de kommer, ofc får ni bättre bilder sen! Ni kan köpa dessa leggings HÄR 

 

Lite sneakpeak på dom får ni iallafall. 

Av Cupper Ponie - 18 april 2015 07:28

God morgon på er! Tänkte ta sovmorgon idag men vaknade fortfarande klockan 7. Så bra är jag på att ta sovmorgon. Redan sedan i torsdags så har jag varit trött i kroppen. Igår var jag nära på att stanna hemma. Av att bara tänka på skolan fick mig att vilja somna samt fick ont i magen. Men jag kände att det är bäst att jag drar trots allt. Senare mot kvällen höll jag på att somna några timmar för tidigt. Hur som helst. Denna helg blir lugn. Det blir lugnt i stallet, hemma och det blir lugna träningspass. 


Ska iväg till djuraffären för att köpa lite grejer till hamstern. Samt kvarg ska köpas på coop. Efter det åker jag till stallet. Tar en ridtur på Durasell, nog bara skritt. Promenad med Apasche. Kanske långpromenad eller något sådant. Senare under dagen ska jag hinna med att ta en springrunda i skogen. Har massa plugg också så jag kommer ha fullt upp. 


I morgon vet jag inte riktigt vad som ska göras mer än att plugga. Kanske blir en långpromenad med ponnysarna, tänkte utforska lite. Träningen vet jag inte vad jag ska göra. Antingen cardio, HIIT eller yoga. 


Vet inte riktigt hur uppdateringen kommer vara denna helg pgr av allt pluggande. Men ni vet nu varför iallafall.

    

Av Cupper Ponie - 16 april 2015 20:06

Torsdagen börjar dra sig mot sitt slut och fredag närmar sig. Har hunnit med skolan, stallet och träning. Skolan gick helt okej. Är sjukt trött på en person i min klass bara. Bryr mig inte så mycket men ibland blir jag bara trött och fattar noll vad hon håller på med. Suck. I stallet blev det en promenad och trickträning. Trots rejäl vind så gick det helt okej. Avslutade med att låta hästarna hoppa litet hinder. Händer så sällan så därför passar jag på. Apasche var super duktig men Durasell var däremot lite halvdan. Först gick det super. Han har börjat få upp stegen vilket är super. Men i slutet gick det bara skit. Hoppade knappt och rev hela tiden. Efter mycket om och men mellan oss två hoppade han äntligen över utan några problem. Och där avslutade vi. Passade sedan på att rycka av massa päls på dom. Ska köra ganska rejäl omgång i helgen så skiten trillar av någon gång. Hemma blev det hårdträning. Gick toppen. That's it. 


Resten av denna torsdag ska spenderas med hamstern, ev även framför en film om det finns någon bra. Tagga fredag i morgon. Har en känsla av att morgondagen kommer vara grym! Vi hörs!

    

Av Cupper Ponie - 16 april 2015 11:50

Hej på er! Är på lektion just nu men kunde inte låta bli att logga in här. Datorn stör mig så ljusstyrkan ändrar sig hela tiden. HÅLL DIG STILL. Slutar om ca 3 h, känns som en evighet dock. Har käkat en del fika idag, whopsi. En kompis fyller år så vi har firat i skolan en del. Men hur ofta fikar man liksom? Tog inte så mycket ändå så. När jag har slutat åker jag till stallet. Vårväder ute just nu så vi får se vad jag hittar på. Tror det blir en promenad, trickträning och bus i hagen. Låter som en bra plan. Efter stallet blir det dags att bli av med allt onyttigt från dagen. Hårdträning står på schemat.


I morgon kommer jag kanske inte iväg till stallet, gör inte så mycket ändå så. Skönt för hästarna att få vila lite. För mig blir det isåfall plugg och träning. Ska försöka skriva en del inlägg i morgon om stallet blir inställd. 


Lektionen slutar snart så vi hörs!

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards