cupperponie

Alla inlägg under april 2015

Av Cupper Ponie - 21 april 2015 13:21

I stallet

Rykta oftar och längre. Brukar mest bara borsta igenom de, ev ta loss massa päls. Men ponnysarna är så dammiga, vill få bort det. Samma sak med Durasells svans, måste vara noggrannare på den. Även fläta den oftare så den inte skitas ner så mycket under arbete. 

 

Mysa mer. Kanske låter lite löjligt så mycket jag gosar med ponnysarna. Men jag vill mysa mer! Vårat band stärks av att umgås på sådant sett också. 

 

Inkallningen. Brukar kunna vissla på hästarna när jag ska hämta dom för då kommer de i full fart. Men vissa gånger lyssnar de inte alls. Så vi måste jobba på det. Kan lägga in detta under trickträningar så även inkallningen jobbas på.

Träningen

Längre löprundor. Har kommit igång med löpandet väldigt bra. Nu måste jag bara hitta längre rundor så jag inte springer i cirklar nästan. Både rundor i Arboga och medåker för då kan jag även ta olika rundor med hästarna.

 

Simma oftare. Ibland blir det svårt men så fort jag inte har mens blir det simmtur kanske varje helg när jag inte har mens.

 

Mer yoga. Trots jag sträckte mig så är yoga väldigt bra, speciellt om man vill bli mer vig.

 

Bloggen

Mer träningsinlägg. Mest bara morgoninlägg eller inlägg om hur det har gått i stallet. Men mer träning behövs tycker jag iallafall!

 

Recept. Ska lägga ut mer recept på nyttig frukost, nyttigt snacks osv. Samt med snygga bilder till. Måste ha en mixer ganska snart men det fixas så fort som möjligt. Så länge kommer så klart annat man kan äta.

 

Bilder i mängder. Mer våriga bilder måste tas. Både på hästarna, katt och natur. Även bilder på mig kommer, måste hitta rätt vinkel i tex spegeln som vi nyligen satte upp bara. 

 

Av Cupper Ponie - 21 april 2015 08:52

Hej på er! Fick inte ordning på internetet och troligen får vi inte internet förns om ca 2 dagar. Hur fa-an ska jag klara mig utan internet? Gud vad töntigt det låter men jag måste bl.a ha internet för att plugga. This will be fun. Ska göra omprov i morgon så idag är jag hos farsan istället för skolan. Lånar alltså farsans internet. 


Tänkte plugga tills runt lunchtid, sen dra hem och springa en runda innan stallet. Kanske blir så att jag springer efter stallet istället. Skulle ju vara hur mysigt som helst att springa i kvälls solen. Ska köpa massa bär tänkte jag också, samt kvarg som tog slut i söndags hehe :3 Hur som helst. Hästarna tömkörs och jag mockar ligghallen innan jag drar hem. Om kameran är har hunnit ladda klart tills jag åker till stallet åker nog den med. Dock inte helt säker, tar annars med den i morgon. Det får vi se. 


Innan jag cyklar hem går jag ut med kissen, typsikt inte kameran hängde med hit, har fått en del kommentarer om hur fin Bella är. Tänkte därför ta fler bilder på henne men det får bli någon annan gång istället. När katten har fått komma ut skriver jag inlägg om klockan inte allt blir för sen. Har lite inlägg som jag vill få fram här när jag inte har nå internet hemma.


Nu måste jag plugga. Vi hörs! 

 

Av Cupper Ponie - 20 april 2015 20:18

har inget internet just nu, får blogga i skolan om vi inte får ordning på det idag
Så länge, vi hörs!

Av Cupper Ponie - 20 april 2015 15:32

Nu är det verkligen vår. Dock blåser det lite för mycket för min smak. Men det är helt okej. Sitter ute på balkongen och myser då katten ville ha sällskap ute. Om ca 1h åker jag till ridskolan. Undrar hur det kommer gå då jag fortfarande skitont bakom axeln. Får även ont i nacken på samma gång. Rena helvetet det här. Har smörjt på någon kräm som ska hjälpa. 


Efter stallet ska jag plugga lite lätt till en omprov jag har på onsdag. I morgon kommer jag bara vara i skolan tills idrotten slutar då jag måste hem och plugga. Alltså missar jag kanske tre lektioner eller så. Men annars hinner inte jag plugga. I morgon har vi premiär på idrott utomhus för detta år och det vill inte jag missa. Vet dock inte hur jag ska kunna prestera om jag har så ont. Löser det på något sett iallafall. 


Blir även ändrade planer på torsdag då jag ska ha möte med rektorn klockan 4. Ska prata om det här med att ta bort kemi och fysik. Känns lite tråkigt på något sett men det finns ingen anledning att ha de ämnena när jag ändå inte förstår någonting. Alltså kommer jag kanske inte iväg till stallet på torsdag, beror på hur länge mötet tänkte vara.


Ska nu fortsätta njuta i solen innan stallet. Vi hörs!

 

Av Cupper Ponie - 20 april 2015 10:15

Mån: Skola till kl 15:00, ridskola, ev plugg

Tis: Skola till kl 16:00, båda ponnysar tömkörs, ev träning och plugg

Ons: Skola till 16:00, Durasell tricktränas, Apasche tömkörs, träna armar, plugg

Tors: Skola till 15:00, Apasche får klättra i skogen, Durasell tömkörs, cardio och plugg

 

Fre: Skola till 14:40, Promenad med ponnysarna, om jag hinner blir det sedan löprunda, annars cardio, plugg

Lör: Ej planerat om vad som ska göras med ponnysarna, hemma blir det träna rumpan

Sön: Ej planerat vad som ska göras med ponnysarna, hemma blir det antingen vila, yoga eller löprunda

 

Av Cupper Ponie - 20 april 2015 07:08

Idag är det exakt 3 månader sedan Mysan tog sina sista andetag. Jag saknar henne grymt mycket men är så himla lycklig över våra 3 år tillsammans. 20 Januari kommer jag aldrig glömma för det var då jag hittade henne kall och livlös i buren. Var helt förstörd resten av den veckan. Men istället för att tänka på det ska jag tänka på våra 3 år tillsammans. 

 

Här har ni en bild på Mysan som bebis


Av Cupper Ponie - 19 april 2015 19:54

Har man tråkigt och massa energi kan man passa på att träna ännu en gång till. Ja, ni hörde rätt. Har nu tränat 4 gånger idag, 5 om man räknar med yoga. Dock gick yogan lite halvdan då jag troligen har sträckt mig, så nu har jag skitont bakom vänstra axel. Men sådant händer ibland. Deal with it. Eller som jag brukar säga. Gör det inte ont, har man inte gjort det ordentligt. Typ så ja. Ska nu pausa resten av kvällen. Inlägg till morgondagen ska skrivas och sedan blir det dejt med sängen. 


Känner mig supertaggad till att blogga som jag skrev igår(?) Har för mig att det var igår iallafall. Men bilderna och ideérna är bortblåsta mer eller mindre. På något sett ska jag lyckas fixa det som fattas sen så jävlar är jag på gång. 


Nu blir det iallafall vila, blir perfekt med ridning i morgon. Tagga dressyr! Vi hörs i morgon!

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards