cupperponie

Alla inlägg den 4 januari 2015

Av Cupper Ponie - 4 januari 2015 18:31

Go kväll på er. Haft en bra dag? Har jag iallafall, hoppas ni också har det! Cyklade med mamma till stallet runt halv 9 vilket var det jobbigaste jag har gjort på länge. Motvind i form av storm, skitkul. Efter ett tag kom vi äntligen fram. Hämtade hästarna, borstade bort så gått det gick. Apasche hade förjävlig lera om ben och hovskägg så allt gick tyvärr inte bort. Tog av nosgrimmorna på deras träns innan jag tränsade dem. Gick ner där mamma stog, då hon ville stå i solen var hon typ vid hagen. Mamma fick hålla i hästarna medans jag plockade fram kameran. Tog Durasell lite längre ifrån och började fota. Durasell är verkligen en riktig modell häst. Fokuserad på kameran så öronen fram och byter possition när jag säger till honom. Så bra bilder fick jag allt, har en riktig favvobild på honom som ni ska få se sen. Apasche, som stog längre bort med mamma, hade svårt att stå still som vanligt. Men lämnade sedan över Durasell till mamma så tog jag Apasche och fotade honom. Apasche är bara för dålig modell, jag menar det verkligen. Han vägrar se glad eller fin ut, han ser bara ut som en sur kamel som vanligt. Men, men, lyckades få nå enstaka bra bild fast ingen glad häst direkt. Tog sedan ut dom i hagen samt bytte objektiv. Tog lite bilder på dom i hagen innan vi cyklade hem igen. Som sakt hade mamma dålig dag idag så därför blev det inte så många bilder och inte så länge i stallet tyvärr. Cyklade sedan hem med medvind, gud så fort det gick att cykla. Flög verkligen fram, faast jag flög inte länge till. Istället hoppade skedjan av, skitkul, mitt ute i stormen. Kom hem sen iallafall. 


Efter stallet la jag in alla bilder i datorn och kollade igenom. Bara några enstaka bilder fick lämnas i papperskorgen. Tog det sedan lugnt i duschen och troligen fick jag lite feber under dagen då det har kännt så. Men det har börjat ge sig. Nu kollar jag på film och inget mer än så händer idag. Ska försöka komma igång med träningen i morgon igen. Hade tänkt att ta en löprunda efter stallet innan ridskolan. Så fullt upp blir det under morgondagen. I morgon bitti ska jag skriva klart ett viktigt inlägg, någon som jag vill dela med mig av. Något som händer otroligt många ungdommar idag och nu ska ni få veta min historia inom det ämnet. Tro mig, jag har haft en barndom från helvetet. Nu ska jag fortsätta kolla på filmen så hörs vi i morgon! Btw, här är min favoritbild på Durasell jag tog idag.

 

Av Cupper Ponie - 4 januari 2015 14:52

Här har ni några bilder från idag. Använde båda mina objektiv.

                               

Av Cupper Ponie - 4 januari 2015 14:30

Har kollat igenom bilderna från idag. Fina blev dom. Tyvärr kunde inte mamma hjälpa till så mycket då hon hade PMS idag + att hon frös som bara den i stormen. Så hon höll i hästarna bara, hon får följa med någon annan gång när det har blivit varmare! Här har ni en liten snekpeak

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards