cupperponie

Alla inlägg den 11 januari 2015

Av Cupper Ponie - 11 januari 2015 17:30

I morgon börjar skolan igen efter ett härligt lov. Känner mig trött av att bara tänka på skolan. Suck. Måste även gå till skolan i morgon för att det är för halt att cykla. Men vad kul, då får man dra till skolan tidigare för att hinna med. Men vad sköj. 

 

Har förberätt mig lite granna iallafall. Fixat fram kläderna jag tänkte ha i morgon, så de hänger och väntar. Jag har även bestämt vad för något jag ska ha med till skolan att äta. Fick bli ett äpple. När vi hittar billiga vindruvor ska det få följa med till skolan någon dag. Det mesta är förberett till morgon dagen förutom ett humör. Men vad ska de förvänta sig liksom. Kommer nog somna i skåpet eller något. 


Nu blir det en film att titta på och sedan går jag och lägger mig vid 8 halv 9. Lite tidigt kanske då jag går och lägger mig 9 vanligast. Men jag är trött i kroppen. I morgon är det även ridskola och innan det tänkte jag försöka komma ut och ta en löprunda. Får sätta på Icebuggsen och går det nog bra. För er som inte vet vad Icebuggs är så är det dubbade skor, typ som på vinter-bildäck. 


Hoppas det blir en mjukstart i skolan, har sett att många redan har haft prov de första dagarna. Usch vad jobbigt. Hur tänker skolan egentligen? Nej, nu ska jag fortsätta titta på film. Ha det bra!

 

Av Cupper Ponie - 11 januari 2015 14:30

Nya bilder!-Halv check

Många nya bilder på hästarna har fixats dock hade jag förväntat mig flera. Samt inte så många naturbilder har tagits. Eftersom att vädret har varit så av och till har jag struntat i att cykla iväg till skog. Har istället fotat små saker om man säger så.


Åka pulka!---

Först och främst menade jag då åka pulka bakom hästarna. Kan tyvärr inte checka den då det knappt har varit någon snö och jag har ingen pulka. Vi får se om det kan göras innan våren kommer annars får vi skita i det helt enkelt.


Vila upp mig!- Check

Trots halvkass sömn känner jag mig väldigt pigg och utvilad.


Kämpa ännu mer med träningen!-Check

Bara nå enstaka dag under lovet har jag vilat. Har inte haft nå mens under lovet så ingen vila här inte direkt. Rört mig både när jag har varit i stallet och gymmat. Samt nu sista veckan av lovet började jag komma igång med löpningen igen. Har sett stor förändring på mig efter allt slit. Så helt klart nöjd.


Ta vara på lovet!-Check

Tagit vara på lovet har jag helt klart gjort. Även fast jag har kunnat ta vara ännu mer men eftersom att vädret har varit dåligt ibland och inte chans att hitta på vissa saker. Samt lovet är bara 3 veckor. Blir nog bättre i sommar då det är 3 månader istället :3

    

Av Cupper Ponie - 11 januari 2015 12:58

Hästarna var på springhumör när jag skulle hämta Durasell. Så de sprang runt i hagen tills de äntligen blev trötta. Tror det tog 1 timme ungefär. Roligt hade de däremot. Båda gasade allt de hade, bockade, stegrade och hade skitkul.

 

När jag väl fick tag på Durasell var han svettig men inte så himla farlig. Lyckades få med över isen utanför hagen vilket nästan var omöjligt. Tog på han tränset efter ha borstat honom. Det var dock inte så mycket att borsta, det enda han hade i pälsen var isbitar som inte gick bort. Promenerade sedan med honom till stubbåkern. Vi fick plumsa i snön för att inte halka på isen. Lättare sakt än gjort. Framme vid åkern, hoppade upp och skrittade lite granna. Gick lite på volter, inte så mycket krav direkt. Travade sedan lite granna på rakt spår. Skrittade ut från åkern och på något sätt lyckades vi hålla oss inne på kanten i den höga snön trots jag fortfarande satte på. Motvind hade vi också och Durasell verkligen kämpade igenom allt. Jag kunde så klart ha hoppat av men han vägrade stå stilla så då fick vi köra på ändå. Gav han otroligt mycket beröm och prata med honom för att han ska fortsätta och veta hur grym han är. 


Gav han sedan slickstenen att slicka på då han var så duktig. Släppte ut han i hagen och han rullade direkt. Gott tecken! Värmde mig i ligghallen medans jag väntade på att få komma hem. Apasche slickade på mig som vanligt och Durasell tuggade på mina kläder som vanligt. Så en mysstund med båda vilket var perfekt när jag försökte värma mina händer.

 

Av Cupper Ponie - 11 januari 2015 12:47

Äntligen har jag tid att blogga. Hej! Kom hem från stallet ganska nyligen så mina fingrar är lite halvfrysta. Jag har haft lite fullt upp under morgonen. Gick igenom min gaderob för att rensa kläder och sedan beställde nya kläder. Dock bara nå enstaka tröjor och byxor. I vår ska jag köpa lite mer ordentlgit med kläder om man säger så. När jag skulle åka till stallet blev mitt humör skit. Vet inte varför men jag var på botten och ville gärna gråta över små saker. Men som sakt, humörsvägningar för tonåringar är inget konstigt. Dock trodde mamma att jag var sur på henne så det var ju inte lika kul att hon tror det.


Inatt var det storm efter snöstormen. Inte lika mycket blåst nu men i stallet var det verkligen hemskt. Snön var inte så rolig att vara i heller då det var typ som is ovanpå samt grusvägarna har blivit isgata. Nu, medans jag väntar på min mat ska bli klar, lyssnar jag på grymma Coldplay så ska ett inlägg om hur det gick i stallet skrivas!

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards