cupperponie

Alla inlägg den 26 januari 2015

Av Cupper Ponie - 26 januari 2015 19:58

Måndag: Skola, ridskola

 

Tisdag: Skola, stallet. Tänkte åka pulka bakom ponnysarna. Plugg och träning

 

Onsdag: Skola, stallet. Är snön kvar blir det pulka åkning igen. Plugg och träning

 

Torsdag: Skola. Inte helt säker på om jag kommer iväg till stallet då mamma ska på föräldrarmöte. Troligen blir det plugg också sen mot kvällen, samt träning.

 

Fredag: Skola, stallet. Är det fortfarande snö ute blir det pulka åkning. Avslutar sedan med en promenad med ponnysarna. Är inte snön kvar blir det antingen tömkörning eller bus på åkern. Avslutar sedan fredagen med träning.

 

Lördag: Stallet hela dagen. Är snön kvar blir det en lång mysig pulkatur, annars en lång och mysig promenad. Troligen löprunda efter stallet.

 

Söndag: Stallet förhoppningsvis hela dagen. Om veckan blir som planerad så får hästarna det lugnt. Myspys, promenad och rykta båda två.

 

Detta är iallafall min vecka jag hade tänkt göra men som sakt kan allt möjligt hända emellan. Bloggen ska uppdateras så ofta som möjligt och tidsinställda ska skrivas så ni blir uppdaterade under dagarna.

 

Av Cupper Ponie - 26 januari 2015 19:45

Det tog längre tid att komma hem idag eftersom att vid parkeringen på ridskolan är full med is under snön, så vi kom inte loss. Jag var livrädd så jag vågade inte vara i bilen. Men vi hämtade hjälp i stallet så kom vi loss. Usch, hatar halka och sådant skit. Då det först har snöat, sen regnat, sen snöt igen och minusgraderna är framme är vägen som värst. Aja, annars gick det rätt så dåligt idag när jag red. Nu vill jag inte skylla på hästen men hästen jag red ville gå på toa och stannde flera gånger för att gå på toa, men hon gjorde det aldrig. Och när man vill på toa vill man ju inte göra som man ska då det blir för jobbigt. Så klart gjorde jag lite grejer fel också men att hon behövde på toa var en anledning som förstörde det mesta. Får hoppas på bättre nästa lektion.


När jag kom hem tog jag en lång dusch, ca 30 minuter för att vara exakt men det är faktist länge för mig. Kan säga att det var väldigt skönt att vara i duschen, värma mig och jag fick inspo på blogginlägg. Hur kul? Jo skitkul! Hinner inte skriva inlägget idag tyvärr men den ligger i utkast o väntar på att få skrivas. Får nog bli fler duschbesök om den tänkte bjuda på inlägg i huvudet, eller vad säger ni ;)?


Nu ska jag skriva veckoplanering och sedan börjar jag förbereda mig för sovdags.

 

Av Cupper Ponie - 26 januari 2015 15:30

Hej på er! Kom hem från skolan för en stund sedan. Ska strax sätta mig framför plugget innan jag åker iväg till ridskolan. Skolan har gått hittills bra. Dock var jag dödstrött under de två sista lektionerna. På vägen hem halkade jag en del men klarade mig utan att ramla. När jag klickade in på bloggen tidigare idag märkte jag att en del besökare hade klickat in, och jag hade bara lagt ut tidsinställda träningsinlägg. Är det så att ni tycker det är intressant med träningsinlägg tro? För isåfall skriver jag så gärna fler träningsinlägg. Tips på inlägg inom det ämnet får ni väldigt gärna kommentera också så jag vet vad just ni vill läsa. Ska se ikväll om jag lyckas pussla ihop ett inlägg som sedan kommer upp under morgondagen. Kan även ta lite inspration av andra fitnessbloggare så kan jag iallafall försöka skriva ett träningsinlägg per dag/ 3 ggr i veckan. Det blir väl en bra start iallafall?


Nu ska jag plocka fram matteboken så hörs vi ikväll!

 

Snö mule ^^

Av Cupper Ponie - 26 januari 2015 15:00

    

Vet inte vad jag ska säga om de här bilderna. Så söt och rolig på samma gång :')


Av Cupper Ponie - 26 januari 2015 13:15

När man tränar, och speciellt vill nå sitt mål kan det finnas dagar man bara vill ge upp, skita i att träna osv. Jag har själv sådanna dagar. Det händer ibland att när jag verkligen försöker under ett träningspass börjar jag gråta, just för att det går bara inte. Ibland orkar jag inte ens setta på mig mina träningskläder för jag känner att bara att det inte går. Men ibland har jag mina små knep som jag tänkte dela med mig av.

 

•Motivations bilder

Kolla igenom på google, weheartit osv tills du hittar bilder som får dig att bli peppad. Spara bilderna, gör gärna ett collage om du vill. Varje gång innan du ska träna titta på bilderna och känns dig inspererad och peppad.


•Övertala dig sjäv

De som har lite lättare att kunna motivera sig själv brukar ganska lätt bara behöva övertala sig själv. Prata med dig själv, känner du dig jävligt frustrerad är det bara att bli arg för att få dig peppad. Berätta för dig själv, du klarar det här, en dag närmare målet osv. Kan hända för mig att jag blir så frustrerad på mig själv att jag blir sjukt sur på mig själv och det gör mig sjukt peppad.


•Peppade musik

Fixa en grym lista med dina favoritlåtar som får dig peppad. Kom ihåg, lyssna bara på listan när du tränar, annars kan du bli mindre peppad under träningspassen.


•Nya träningskläder

Köp en ny snygg tröja eller kanske en sport-bh? Sådanna små saker kan få en peppad att vilja fortsätta. 


Där har ni några enkla små tips för att bli motiverad inom träning. Detta är mest sådant som får mig motiverad. Alla är olika individet så det jag tipar om kanske inte hjälper för alla. Det gäller att hitta sig själv och veta sina sidor. Hitta dig själv som person så kommer du fixa det perfekt!

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards