cupperponie

Alla inlägg den 22 januari 2015

Av Cupper Ponie - 22 januari 2015 15:43

Jag är nu redo att komma tillbaka till bloggen efter några dagar. Vill inte riktigt skriva så mycket om det som hände i tisdag men Mysan tog sina sista andetag på natten. På tisdag morgonen vaknade jag och såg henne livlös och kall i matskålen. Efter ha gråtit och skippat att äta i ca 24 timmar så känner jag mig bättre. Dock är det svårt att smällta allt. Man kan säga att jag är öm, inte öm i kroppen, öm i själen. Väldigt känslig och kan börja gråta för minsta lilla tanke på Mysan. Mysan lindade jag in i en filt och sedan en låda. I vår ska hon begravas. Hennes bur har vi tagit undan och det känns väldigt tomt i mitt rum. Innan vi tog undan buren brukade jag alltid kolla ner i buren för jag kände på mig att hon är fortfarande där. Jag kanske inte ser henne men hon är där. 


Okej, nu börjar jag nästan gråta så nu lämnar vi det. Två dagar i streck har det snöat och det snöar fortfarande. Så trött på skiten. Men när ändå snön finns ute ska jag låna pappas sambos ena barns pulka. Samt nå enkla rep ska jag även få. Sen så i morgon efter skolan tar jag en pulka tur med någon av hästarna. Blir det inte allt för kallt för mig ska jag prova båda. Apasche körde jag ju lite granna tidigt på hösten så han kan jag iallafall. Men Durasell var för fet för att få på sig utrustningen då så han har jag inte gjort något sådant med. Tömkört honom har jag däremot gjort mycket så det borde nog inte vara så stora problem. Spännande ska det bli iallafall. 


Igår när jag åkte till hästarna tog jag båda till stubbåkern och lät de springa av sig. Otroligt pigga var de. Speciellt Durasell. Han höll på att springa förbi en bil på ca 70/80 km/h, så snabb var han för den stunden då. Gosade sedan med båda i hagen, Apasche slickade på alla mina kläder som vanligt, samt så slickade han mig i ansiktet- precis som vanligt. Durasell tiggde godis som vanligt. 


Idag vet jag inte vad som händer. Efter några dagars vila från träningen, då jag knappt har kunnat vara i mitt rum pgr minnen, ska jag nu äntligen ta ett hårt pass. Känner mig redo att köra igång igen. Btw, nu när vi ändå pratar om träning så ska jag ta en löprunda med en häst i taget på lördag eller söndag, beror på väder och underlag. Har alltid viljat prova det, har sakt till mig själv att vänta tills våren men jag är för taggad så vänta tänker jag inte. Så troligen på lördag tar jag först en löprunda med Durasell, på kanske en timme eller så, vi får se, tänkte ta tid på båda hästarna iallafall. Efter ett springpass med Durasell tar jag så klart Apasche. Förhoppningsvis har han blivit av med energi när inte Durasell är där så en lugn häst kan man få iallafall ;) Om jag ska springa med de på lördag kanske jag kan få med mamma till stallet på Söndagen så kan hon filma när vi tricktränar eller vad jag nu tänkte göra med dom.


Efter träningen ska läxor fixas. Inlägg ska kanske också skrivas. Beror på tid och ork. Som sakt så är det bara en mjukstart. Skulle jag skippa att blogga någon dag kan det bero på att jag mår skit efter det som har hänt. Denna vecka sög. 20 Januari, jag hatar dig.

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards