cupperponie

Alla inlägg den 27 januari 2015

Av Cupper Ponie - 27 januari 2015 20:09

Dagen började med skola, från halv 9 till kl 4. Gick trögt som vanligt varje tisdag. Men solen var framme idag så det var väldigt skönt att gå ut ibland. Har inte så mycket att säga om skolan, eller jo. En ny har börjat i klassen. Nu är vi 30 pers och personen som har börjat i klassen kan inte svenska. Suck..Blir så trött på skolan, hur tänker de äns? Iallafall så efter skolan åkte jag till stallet. Åkte pulka bakom båda. Började med Apasche och jag kan säga att han var väldigt pigg. Raska takter och när vi travade skulle man kunna tro att han var med i ett travlopp. Men skitkul hade vi båda. Dock åkte jag ner i diket en gång men han stannade direkt. Efter honom blev det Durasells tur. Gick lite trögt att komma igång som vanligt men hade spöt med så jag fick lite hjälp att peta på honom. Tillslut kom vi igång väldigt bra. Han har blivit raskare i skritten vilket är toppenbra. Travade sedan ett tag och han var pigg. Dock är han inte lika rask som Apasche vilket kan vara skönt vissa gånger. Träffade på både en bil och en person. Bilen gick hur lätt som helst att gå förbi, men personen var Durasell tvungen att hälsa på så klart. Från ca halv 5 till halv 8 var jag borta, väldigt länge för att vara vardag men vi har inte nå speciellt mycket till läxor just nu då passar jag på att vara borta så länge som möjligt, så båda får röra på sig. Efter stallet tog jag ett kort träningspass. Då menar jag verkligen kort, ca 20 minuter. Men det var väldig jobbigt ändå. Blir kanske en anka i morgon ok? 

 

Jag ber om ursäkt för dålig uppdatering idag men när jag slutar så sent får det bli så. Och eftersom förhinder igår hann jag inte göra tidsinställda. Kommer inte hinna nu ikväll heller tyvärr men i morgon kväll ska jag försöka. Har iallafall ett litet inlägg som är på g, enkelt inlägg så jag kanske hinner fixa den lite snabbt men annars får ni vänta tills i morgon. 

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards