cupperponie

Alla inlägg den 7 januari 2015

Av Cupper Ponie - 7 januari 2015 15:37

Orkade inte tömköra idag så det fick bli en promenix med skruttarna. Durasell lös som vanligt. Längre fram kommer nog Apasche också kunna vara lös så länge Durasell är med. Men så länge Apasche blir lätt osäker och springer iväg får han vara lös korta stunder. Hur som helst gick vi bort mot kyrkan. Gud så trögt det var att gå i snön, både jag och hästarna fick kämpa. Framme vid kyrkan gick vi en liten sväng förbi medåkerskolan. Några barn var där och åkte pulka. Durasell stannade mitt i vägen för att säga till mig att han ville till barnen. Men nope, han fick klara sig utan de. Stannade i vid en busshållsplats för att fixa mina strumpor och för att vila, hästarna ville nog vila lika mycket som jag. När jag hade tagit av en av mina strumpor började Apasche slicka min fot. Haha, visste inte riktigt hur jag skulle reagera på det. Gick sedan tillbaka till stallet i slö lugn takt. Medans jag väntade på mamma satt jag i ligghallen med hästarna och gosade. Satt lite väl nära hästarnas kisshörna så det luktade inte riktigt super mysigt i bilen. 

Är nöjd över hästarna idag, men om inte Durasell skulle stanna och äta hela tiden hade jag nog varit mer än nöjd.

Bild från idag:

 

Av Cupper Ponie - 7 januari 2015 08:23

Brb, ska bara gråta i ett hörn. Typ så känns det. Men i morgon ska snön regna bort vilket blir toppen. Får väl ta båda hästarna på en tur i snön så blir de av med energi iallafall. Jag åker till stallet runt mellan 10 och 11. Åker hem efter halv 3, inte tidigare för mamma jobbar. Eftersom att snön kom inatt blev mina planer med hästarna lite förstörda tyvärr, så idag får Apasche tömköras och Durasell hänga med bredvid. Vet inte om det är halt ute men förhoppningsvis inte. När jag kommer hem ska jag träna, idag ska jag jobba överkroppen. Spännande! 


Har tyvärr inte kommit på nå inlägg att skriva vilket är otroligt trist. Men som sakt, ni får supergärna kommentera vad just nu vill läsa om här på bloggen. Det hade gjort så mycket.


Suck, önskar verkligen att jag åkte till stallet igår och aldrig kom hem, igår var hemsk. Tänker dock inte berätta vad som har hänt.


Hursom helst så God morgon! Hoppas ni får en bra dag, tycker dock synd om er som redan har börjat skolan. Börjar på måndag :3

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards