cupperponie

Alla inlägg den 23 januari 2015

Av Cupper Ponie - 23 januari 2015 19:31

Äntligen fredag efter en otroligt jobbig vecka med mycket sorg. Jag har ganska nyligen kommit hem efter ha köpt lite fredagsgott. Tacoships och naturgodis, samt varm choklad. Skoldagen idag gick helt okej. Trött på saker som händer under en viss lektion, tyvärr är jag i närheten är saker händer så jag kan ju inte säga åt personen ordentligt så hen ger sig. Annars har det varit skratt och annat kul som har hänt. Fick reda på att jag har väldigt små händer, alla personerna jag gämförde med har längre fingrar än mig. 


Efter skolan åkte jag som vanligt till stallet. Pappas sambos dotter ville följa med och åka pulka bakom hästarna så hon hängde med. Ca -16° hos hästarna så is och frost i pälsen på båda men det kändes varmare än vad det var. Apasche först. Testade lite hur han reagerade med pulka bakom och det funkade super. Dock hade han svårt att stå still pgr av otroligt mycket energi. Men vi kom iväg till slut. Skritt och trav. Varje gång jag bad om trav skuttade han runt en liten stund. Förhoppningsvis blev han lite trött efter dagens arbete. Tänkte åka pulka bakom Durasell också men mina fötter var dyngsura efter ha gått i snön och lilla tjejen var trött o frusen. Så medans vi väntade på farsan longerade jag Durasell så han fick plumsa i snön en stund iallafall. I morgon ska hästarna få ge mig sällskap när jag är ute och joggar så då blir de nog trötta;)


Nu ska jag göra absolut ingenting. Bara ta det lugnt och vila ut. Så skönt med helg! Vi hörs!

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards