cupperponie

Alla inlägg den 5 januari 2015

Av Cupper Ponie - 5 januari 2015 16:15

Har har ni dansvideon. Tyckte det var ganska lätt men svettig blev man. Kul var det också. Värt att testa!

Av Cupper Ponie - 5 januari 2015 16:00

Mamma tog med sig kameran när jag var färdig i stallet. Blev lite spontant för mig men eftersom att det blev dåligt med bilder igår då morsan var som hon var ville hon gåttgöra mig typ. Så hon kom med både kameran och objektiven. Tog nya bilder både i hagen och utanför hagen. Vädret var perfekt och det var vindstilla. Varm och skönt så det passade perfekt. Visar er lite nya bilder i kväll, så länge får ni nöja er med en snekpeak! Btw så gick det toppen med hästarna idag. Durasell var dock lite dryg i början men det blev mycket bättre sen. Avslutade med mys och pussar på båda. Apasche pussade tillbaka flera gånger, blev geggig i facet haha. Dock tog han en liten tugga med tänderna i min panna men bara lite, kändes knappt.

 

Av Cupper Ponie - 5 januari 2015 08:37

Sista måndagen på lovet, känns så trist. Dock vet inte jag när min skola börjar igen, opsi. Men börjar nog på måndag nästa vecka, börjar vi tidigare får de klara sig utan mig. Runt 10 åker jag till stallet. Tyvärr några minusgrader idag, inte kul! Tänkte tömköra Durasell och förhoppningsvis har han samma power i gångarterna som han hade sist. Apasche ska jag nog också tömköra, men kanske börjar med att longera av honom sin energi ifall det skulle behövas. Mockar sen efter ifall det skulle behövas. Hoppas det går att mocka bara, för när det är minusgrader är skiten så frusen att man knappt får upp det. Efter stallet tar jag en löprunda ganska direkt efter jag har kommit hem. Beroende på hur mycket tid jag har att springa så hoppas jag på en timmes-runda. Efter löprundan tänkte jag att det blir ett Cardio- danspass. Supertaggad över det och så klart delar jag med mig av danspasset ifall ni också vill prova. Ger er en länk ikväll innan jag åker till stallet, alltså innan halv 5. Ridskolan efter och om jag minns rätt är det hoppnning. Har ingen aning om vilken häst jag ska ha eller så. Då jag glömde bort att det var ridskola förra veckan var jag inte där. Men för mig spelar det ingen roll vilken häst jag har, ge mig en häst så är jag nöjd ;) 


Ni ser hur fullt upp jag kommer ha idag. Men bara roliga grejer ska göras, samt mycket motion inblandat. Ska försöka skriva klart inlägget jag berättade om igår sen ikväll. Förhoppningsvis publiceras det sen ikväll, men annars kommer det under morgondagen. Så fort jag får chansen ska jag blogga under dagen, innan eller efter ridskolan, beror på vad klockan är efter danspasset. Ett inlägg om tips på träningslåtar kommer idag eller i morgon också :3

  

Ahahahah, kan inte sluta garva åt den här bilden. Har har ni Apasche aka kamelen


Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards