cupperponie

Alla inlägg den 14 januari 2015

Av Cupper Ponie - 14 januari 2015 18:30

Trodde att bloggen skulle få stå tom hela dagen idag men jag mår bättre nu så då tänkte jag passa på att blogga.

 

Så vad har hänt? Jo så här är det. Redan igår kväll mådde jag sjukt dåligt då jag och mamma märkte att min hamster håller på att bli blind. Jag kände redan då att snart kommer hon få somna in. Hon är ju gammal och jag är beredd på att släppa taget om henne vilken dag som helst. Men just då kände jag mig inte redo, det kom så plötsligt liksom. Det tog runt 2 timmar för mig att somna för jag var sjukt ledsen. Så ca kl 11 somnade jag. När jag sedan vaknade i morse började tårarna rinna igen och hela jag bröt ihop. Ringde mamma och berättade att jag inte kommer klara skolan och hon förstog det så klart. Blev även tvungen att ringa farsan så han vet hur läget är för hamstern. Från kl 7 till kl 10 störtbölade jag. Gosade med Mysan, som då hamstern heter, och pratade med henne om alla minnen, hur mycket hon betyder för mig och hur mycket jag verkligen älskar henne. Samtidigt som jag ville att hon skulle leva villej jag ändå att hon skulle ta sina sista andetag. Ibland när jag ser henne mår jag dåligt just för att det känns som att hon lider. Men det är just det hon inte verkar göra. Hon är pigg för sin ålder och äter o dricker som hon ska. 


När mamma kom hem sa hon att det nog inte är nå större problem för Mysan just för att hon är som hon är.  Hade hon mått dåligt hade hon troligen kurrat ihop sig och man hade märkt att hon inte orkar mer. Dock märks det verkligen att hon har dålig syn tyvärr men hon verkar inte ha så stora problem för det. Istället får man bara hjälpa henne lite ifall hon skulle ramla åt sidan eller så. Hon har haft samma bur sen jag fick henne så hon kan ju den utantill också. Detta är vårat 3dje år tillsammans och det är inte så konstigt jag har svårt att släppa taget. Men hon kommer ju alltid finnas vid min sida. Under tiden jag pratade med Mysan under morgonen, störtbölade men jag fick verkligen prata ut med henne och berättade hur mycket hon betyder för mig. Jag är även otroligt förvånad att hon har kunnat bli så gammal som hon är. Tidigare år har hon ramlat från bord, råkat blivit lämnad i en låda i flera timmar etc. Och ja jag vet att det är så himla fel av mig att sådant har hänt men saker kan alltid hända och alla gör misstag, okej? 


Den här hamstern har en riktig kämparglöd, trots hon har ramlat från bord har hon fortfarande fortsatt springa runt direkt när hon har landat. Hon har aldrig varit skadad, hon har varit nära döden flera gånger men hon har aldrig gett upp. Hon vill leva! Den dagen hon dör kommer jag nog sörga väldigt länge men jag är redo att släppa taget, när hon är redo att släppa taget vet jag dock inte.


Så där fick ni lite information hur det är just nu. Är väldigt känslig just nu och kan börja gråta när som helst så fort jag råkar tänka på fel saker. Men jag i morgon ska jag tänka på annat då jag ska till skolan och stallet. Sista tiden med Mysan kommer spenderas så himla mycket. Hon är inte bara är hamster, hon är min bästa vän.

 

Av Cupper Ponie - 14 januari 2015 08:04

Bloggen kommer få stå tom idag, troligen hela dagen. En otroligt jobbig sak har hänt hemma och jag är inte redo för det som kommer hända trots jag inte vet när det händer. Inte långt kvar tills min bästa vän väljer att hon har gjort sitt. Stannar hemma från skolan idag då jag mår så dåligt. Mitt hjärta är i tusen bitar.

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards