cupperponie

Alla inlägg den 19 januari 2015

Av Cupper Ponie - 19 januari 2015 15:25

Har nu landat hemma och hunnit äta mellis. Snart åker jag iväg till ridskolan och innan dess ska jag fixa lite hemma. Hinner nog inte med nå tidsinställda tyvärr. Ska försöka skriva ner lite inlägg som jag kan lägga i utkast. Ska börja få denna blogg till mer blandning av häst och träning, inte bara häst och nå enstaka gång träning. 


Annars då? Dagen kunde ha varit bättre men hela jag har varit döds trött hela dagen så det är inte så himla konstigt. Men lite roliga grejer har hänt helt klart. Hoppas på att vara piggare i morgon som jag inte alls kommer vara då det är tisdag. 5 minuter raster, 30 min lunch varje tisdag, visst låter det kul? Läxor ska fixas efter stallet också. Glömde matteboken så den får jag göra i morgon men jag har en svenskagrej och engelskagrej som jag ska hålla på med. Bloggen får tyvärr vänta men jag ska försöka hinna. 


Nu ska jag fortsätta med det jag håller på med så hörs vi förhoppningsvis ikväll!

 

Av Cupper Ponie - 19 januari 2015 10:30

Vi säger att jag fotar Durasell. Får perfekt ljus och Durasell står perfekt. Redo att klicka och helt plötsligt kommer en liten Apasche ivägen. Antingen bara lite av han syns eller så fyller han hela bilden. Suck, inte så lätt att fota Durasell. Men när jag väl ska fota Apasche ser han bara sur ut. Den lille skiten ska bara förstöra. Har har vi ett litet exempel.

 

''Nämen titta, hon sitter ner och försöker ta en bra bild, måste kolla hur det går''Hade inte Apasche varit där hade bilden blivit perfekt. Skulle blivit så besviken om jag bara hade en bild från när Durasell stog där. Men jag hade turen att jag hann klicka en bild precis innan denna bild. Så en bild fick jag innan Apasche ville vara med. Har dock flera exempel när Apasche ska komma och förstöra. Dock kan jag inte bli sur på han då han alltid ser så okyldig, precis som Durasell och alla andra hästar. Här har vi bilden innan Apasche kom och förstörde

 

Ser ni hur snygg och söt han ser ut på samma gång? Helvete vad fin han är. Om bara Apasche också kunde vara fin någon gång, han vill ju alltid se sur ut. Tur man har en häst som gillar att bli fotad iallafall ;)

Av Cupper Ponie - 19 januari 2015 07:32

Då var det måndag igen efter en härlig, men kort, helg. Hoppas nu på att denna vecka också blir grym, bättre än förra veckan iallafall. Mamma kunde köra mig till skolan idag så jag slipper dra iväg tidigare. Slutar kl 3 som alla måndagar. Får gå hem så är väl hemma innan halv 4 iallafall. Jag har tidsinställda som kommer upp under dagen så ni blir inte utan inlägg. När jag har kommit hem ska inlägg skrivas och sedan halv 5 åker jag till ridskolan. Inget gymmande idag då jag rör på mig när jag rider. Men i morgon kör vi gym igen. Hårdträning och jag räknar med träningsvärk. Måste dock blanda in lite övningar som är bra för mina knän då jag kan få lätt ont i dom när jag springer på asfalt. Men mamma har visat lite övningar som jag kan göra för att stärka upp knäna. Hur som helst! Efter ridskolan ska jag först och främs plugga. Ska försöka få fram ett inlägg också men jag lovar ingenting. Har lite grejs som ska göras. 


Nu kör vi vecka 4! Jag är inte ett dugg redo men vi kör på!

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards