cupperponie

Alla inlägg den 28 januari 2015

Av Cupper Ponie - 28 januari 2015 20:46

Har har vi en bunt med inlägg som ska skrivas i helgen. Vill tacka duschen då jag fick ideerna där hehe.

• Naturliga förändringar
• Gymnasietankar
• Vad vill jag med bloggen?

• Träningsmål 2015

• Mellis-tips 

• + och - med träning


Funderar även på att skriva inlägg om den här debatten om att hästar ska ha minst en hagkompis. Har lite grejer inom det ämnet jag hade viljat ta upp. Vad säger ni, ska vi lägga in den också på listan tro? Vi får se om jag kommer med fler inlägg sen men dessa ovan är de som är aktuella just nu, så i helgen skrivs de inläggen, under nästa vecka( ev även veckan efter det) kommer inläggen publiceras med gämna mellanrum.

 

Av Cupper Ponie - 28 januari 2015 19:11

Go kväll på er! Sitter framför datorn med pommes från pizzerian. Fick bli lite fuskmat idag :3 Om jag hinner äta klart innan det blir allt för sent tar jag och tränar, annars blir det hårt pass i morgon då jag ändå inte kommer iväg till stallet. För någon halv timme sedan kom jag hem från stallet. Tänkte låta båda få jobba men eftersom att det verkligen blåste så hämskt att till och med jag bangade för att vara ute blev det bara Apasche som fick jobba. Apasche är lite som en unghäst, får han vila för mycket blir han en riktig bitch. Så idag fick han allt jobba av sig. Snön har försvunnit från vägarna men inte på fälten, så skrittade igång han och sedan travade ca 1 h. Kan säga att han blev väldigt svettig efter men trött, och det behövde han! På fredag slutar jag tidigare så då hinner nog båda få jobba. Apsche försökte även gå in i sadelkammaren när jag höll på där inne. Han faktist ta en bild som ni kan se längre ner! 


Nu när jag ändå har paus ska jag försöka skriva något inlägg som ligger i utkastet. Även plugga ska jag hinna med så klart. Då hörs vi så länge!

Har har vi en liten Apasche som ville in i sadelkammaren.

 

Av Cupper Ponie - 28 januari 2015 07:29

Onsdag,whoho! Halva veckan har gått så vi börjar närma oss helg. Idag ska vi iväg till Saab under Fm. Ingen aning om vad vi ska göra där dock. Vi är borta tills Em och då har vi 3 eller 4 lektioner kvar för dagen. Sista lektionen ska vi fika så det blir väldigt lugn dag. Bl.a håltimme är inblandad under dagen. Just nu väntar jag på att farsan ska säga till om han kan köra mig till skolan eller inte. Känner inte riktigt för att gå hem då det blåser som bara den. Sen är jag lite lat och orkar inte gå till skolan nu på morgonen men det behöver vi inte ta nu ;) 


Efter skolan åker jag till stallet. Tänkte då åka pulka idag igen, vi får se om det blir så. Eftersom att jag slutar 4 idag igen blir det nog sent tills jag kommer hem ikväll, så bloggen får stå tom. Efter stallet ska jag vara snabb och träna igen, kort Cardio-pass tänkte jag. Plugga lite ska jag också göra, och blogga så klart. 


Nu måste jag börja fixa lite snabbt innan skolan, vi hörs!

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards