cupperponie

Alla inlägg den 6 januari 2015

Av Cupper Ponie - 6 januari 2015 16:07

Har precis ätit så om ca 30- 40 minuter kan jag träna. Blir denna video idag. Är super taggad!

Av Cupper Ponie - 6 januari 2015 14:45

Vem är jag? Vem är jag utanför bloggen? Jag är 14 år som har haft en jobbig uppväxt. Redan när jag gick i kanske andra klass, hur gammal är man då? Bra fråga nästa. Men hur som helst. I tvåan blev jag mobbad. Jag blev kallad taskiga saker genom sms samt de vänner jag hade kvar berättade vad en viss person hade sakt om mig. Detta fortsatte tills jag började i 6:an då man började i en ny skola då. Under dessa år jag gick på min förra skola var jag kanske i skolan 1,5 termin sammanlagt. Alltså var jag knappt i skolan. Mina föräldrar förstog ingenting först. På något sätt lyckades jag övertala mina föräldrar att stanna hemma. Men en dag fick de nog. Och då berättade jag allt. Under den tiden, när ingen av mina föräldrar visste varför jag sket i skolan, har jag skärt mig och varit nära till självmord flera gånger. Det kanske låter töntigt att jag ens brydde mig om mobbarna, men vet ni vad? Jag visste inte bättre, hade inget stöd hemma då jag vägrade berätta. Att bli mobbad känns som fan, speciellt när man inte får något stöd. Så, vad höll mig i liv? Hästar. Hästar har alltid funnits där för mig. Så fort jag fick chansen grät jag i någon box med en mysig mule som tröstade. De lyssnade alltid på mig och jag kunde få gråta ur mig. Vårterminen i 5:an berättade jag för mina föräldrar vad som hände i skolan. Jag minns att vi hade många möten med mobbarens föräldrar, lärare osv. Men ingenting hände. Ingenting gjorde saken bättre. Det blev bättre i 6:an men jag kunde fortfarande känna ett hot då mobbaren går på min skola. Jag slutade skära mig och jag blev bättre i mig själv. Tyvärr hände det så himla mycket i 6:an, både inom klassen och hemma. I 7:an var det inte heller så hemskt längre men under en viss tid kände både jag och mina kompisar ett hot av mobbaren. Denna gång var det iallafall inte den personens fel att jag hade jobbigt i skolan och mådde dåligt utan det var för att mina föräldrar skillde sig- Men det är en annan sak. 


Nu, några år senare, är jag så stark i mig själv och tål mer än tidigare. Jag känner en som blir mobbad. Vet ni vad jag gör när jag såg den lille jäveln hålla på? Jag sa ifrån. Ingen har vågat göra det men jag blev så trött på henne och sa ifrån. En ren käftsmäll skulle man nästan kunna säga att hon fick. Hon håller fortfarande på men så fort hon ser mig blir hon otroligt försiktig för hon vet vad jag kan göra. Hon vet att jag är inte rädd för henne och att hon får ''stryk'' om hon inte passar sig. Nej jag slår henne inte men säger ifrån gör jag allt. 


Så, svaret på frågan, vem är egentligen jag? Mitt namn är Jessika, jag är 14 år och min uppväxt har varit tuff. Nu är jag starkare än någonsin och ser till att ingen av mina nära och kära blir lika illa behandlad som jag har blivit. Samma sak om jag ser någon jävel trakasera någon på tex stan. 

 

Av Cupper Ponie - 6 januari 2015 12:30

Trots våra motgångar så är jag så lycklig att dessa två hästar finns i mitt liv. Tänk så mycket de har gjort för mig. De var mina sista hopp när jag letade sköthäst, var så nära på att jag skulle ge upp. Men dessa två älsklingarna fanns och vi har det så himla bra ihop. 

My best friends, my soulmates

              

Av Cupper Ponie - 6 januari 2015 11:37

     

Så här kan det se ut när man försöker få öronen framot på Apasche. Mamma mutar med godis i bakgrunden men istället höjer Apasche sitt huvud för att få tag på godis. Suck. Om han bara kunde vara som Durasell när man fotar, öronen framot och stort glädjespridande ansikte. I hagen kan Apasche se hur fin och glad ut som helst. Men inte när han har grimma på sig.  Sådanna krav som att se glad ut är för jobbigt för Apasche.

Av Cupper Ponie - 6 januari 2015 08:45

Musik får mig att kämpa igenom mina träningspass samt får mer power och livsglädje i det jag gör. Någon mer som är sådan? Det här med att hitta bra låtar är dock inte min starka sida och jag chansar på att fler än jag har sådanna problem. Därför tänkte jag tipsa om några grymt bra låtar som bl.a får mig peppad. Alla låtar finns på spotify!

  Bodypop- Ken Waters Ft. Tj Carter

  Born Free Born Wild- John De Sohn

  Kids- Style och Eye Ft. Soso

  Dance Our Tears Away- John De Sohn Ft. Amparo

 

Där har ni några av mina låtar som finns på min tränings-lista. Letar för tillfället fortfarande efter låtar till min lista så om ni har nå tips på bra träningslåtar får ni gärna kommentera! 

Av Cupper Ponie - 6 januari 2015 08:18

God morgon på er! Har precis ätit frukost. Vill helst sova ett tag till då min sömn är dålig igen. Somnade inte helt förens runt 1 tiden i natt. Så mest ligger jag bara och blundar i sängen, hoppas jag somnar bättre innan skolan börjar. Annars är väl jag ganska körd i början av skolveckan. Tyvärr kommer ev. snön tillbaka, suck. Men det ska vara plusgrader så det borde försvinna snabbt som ögat. Tar kanske en tur till stallet idag. Inte helt säker än. Beror på snömängd osv. Hästarna mår inte dåligt att vila ibland ändå så. Btw, i går testade jag körutrustningen på Durasell. I våras/sommras fick han inte ens på den då han var så fet. Men nu äntligen får jag på den. Tänk att allt slit från i höstas har gett ett stort resultat. Om det knappt snöar så tar jag kanske en löprunda samt gymmar hemma. Kanske tar en tur ut med kameran och fotar lite natur. Ska fortsätta använda nya objektivet ett tag till. Är otroligt nöjd med den men jag vill så klart testa alla möjliga ljus, miljöer, vinklar, ja ni fattar. Synd man bor i Arboga för här finns ingenting typ. Fan vill tillbaka till min hemstad, Stockholm, men jag och mamma kommer försöka åka dit i vår/ sommar. I Stockholm finns ju mycket att fota.


Idag har jag iallafall bestämt mig att jag ska städa rummet samt plocka undan lite grejer. Blogga ska jag också göra. Skolan börjar snart också, usch. Inte taggad!

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards