cupperponie

Alla inlägg den 4 juli 2015

Av Cupper Ponie - 4 juli 2015 19:55

Durasell reds ett dressyrpass. Skrittade och travade igång honom på grusvägarna en kortis. Gick finfint. Han hade dock en del energi så från ingen stans gick han in i galopp. Galopperar inte på honom då vi inte vet hur mycket han orkar med ryttare på ryggen. Men nu när han har fått en del muskler och blivit av med en del fett tror jag inte att det är någon fara att galoppera, åtminstånde korta stunder borde funka. Hur som helst! När vi sedan kom tillbaka till hagen jobbade vi en del på volt för att få honom runt i kroppen samt för att han ska börja lyssna mer på mina skänklar. Han var trög i början men sen blev han så himla fin. Gjorde sedan lite bågar, ökningar etc sen i slutet. Avslutade med att trava av honom på långa tyglar. Sökte sig ner fint och öronen flaxade runt. Så himla nöjd! Svettig blev han efteråt och jag blev hårig om mina ben. Red i shorts btw.


Apasche tömkördes i skogen och på grusvägarna. Började med att låta han klättra i en backe i trav och lite galopp några gånger. Super kul hade han. Hade det inte varit för att jag är livrädd för fästingar hade vi gått längre in i skogen, men högt gräs vägrar jag gå i. Efter det gick fick han gå lite slalom på vägarna. Tillbaka mot stallet var han sjuukt fin. Trampade under sig bra, huvudet neråt och halsen kortad. Han är rätt svårt att korta ner nacken på, han blir gärna lång men det blir bara bättre och bättre. När han sedan skrittades av sökte han sig neråt, frustade och var nöjd. Svettig han också. 


Hästarna går verkligen toppen just nu. Hoppas det håller i sig ett tag. Guldstjärna till ponnysarna iallafall!

 

Av Cupper Ponie - 4 juli 2015 08:30

God morgon! Lördag är det idag och jag drar inte till stallet förens ikväll. Så under dagen kommer jag sitta vid datorn och kolla på sommarkläder, dags att beställa nytt helt enkelt. Och någon gång under dagen ska jag träna rygg och abs. Vilade ju från träningen igår vilket helt klart behövdes, tog bara en kort promenix till coop. På torsdag är även sista dagen med 4 veckors träningsprogramet, är väldigt nöjd över resultatet. Min mage har inte ändrats så mycket mot vad rumpan har men uthålligheten har förbättrats en del. Jag är nöjd iallafall. 


Stallet idag då. Pga värmen så drar jag inte dit förens ikväll, annars kommer väll både jag och hästarna kollapsa. Troligen skippar jag cykeln ifall morsan kan köra mig på mototcykeln. Apasche ska tömköras och Durasell ska ridas. Durasell rids en del just nu men vi har kommit in i en fas där det går så himla bra. Han utvecklas även mer och mer. Troligen nästa vecka eller veckan efter ska han få vila från ridningen någon vecka. Men först ska vi avsluta på bästa sett innan så klart. Apasche ska få tömköras en del nu då han tycker det är så kul. Pga sår har han inte riktigt kunnat tömköras men nu är såret nästan helt läkt och selen kan sättas på. 


I morgon kväll tömkörs båda ponnysarna. Och när jag ändå är där tänkte jag passa på att ta en springrunda. Ponnysarna kanske får hänga med. Beror på om de orkar efter tömkörningen. Tror dock inte att det ska vara några problem. 


Så ser min helg ut, kanske hittar på något spontant, typ ta med kameran till stallet eller så. Vi hörs!

   

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards