cupperponie

Alla inlägg den 9 juli 2015

Av Cupper Ponie - 9 juli 2015 19:04

Höll på att somna den sista timmen på jobbet. Usch så trött man kan vara. Skippade därför träning efteråt just pga hur trött jag är. Blir att sova tidigt ikväll då jag ska upp vid 5 i morgon. Japp, ni hörde rätt. Morsan kör mig till stallet innan jobbet då jag ska hinna med att motionera hästarna ordentligt innan jobbet. Tänkte tömköra ponnysarna verkligen ordentligt. Då får det ta en timme eller två, spelar ingen roll, jag vill ha en bra avslut efter ha jobbat igenom ordentligt. Kanske hinner med att rykta hästarna en lång stund också innan jobbet, tänkte även trickträna lite om tiden finns. Och efter stallet blir det träning. Kommer nog vara helt slut sen i morgonkväll men tack och lov är det snart helg. 


Idag fick iallafall Apasche tömköras och Durasell ridas. Apasche tömkörde jag en stund ute på grusvägarna. Har kollat runt lite på nätet om hur jag ska få Apasche i lägre form när vi tömkör, han har då gärna näsan bland molnen. Provade på det idag och det gick hur bra som helst. Ibland blev han dock lite för kort, nästan rollkur-aktig, vilket inte var så bra men jag märkte hur jag skulle få han ur den formen. Kommer nu använda detta sätt då och då så han får jobba lite annorlunda ibland också. 
Durasell skrittade och travade jag igång en stund på grusvägarna och sedan jobbade på en volt i hagen. Det är nu det börjar bli dags att köra lite mer ordentliga dressyrpass igen på honom. Igår fick han jobba hårt i uppförsbackar i skogen vilket han tyckte var skitkul, nu blir det dressyr några gånger till innan han får ha kul i skogen igen. Avslutade iallafall när han gick som bäst. 


Nu ska jag fortsätta titta på en film tills jag mer eller mindre somnar. Vi hörs!

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards