cupperponie

Alla inlägg den 15 juli 2015

Av Cupper Ponie - 15 juli 2015 20:02

Apasche fick promeneras i en av skogarna innan jag skulle jobba. Gick i uppförsbackar, över stock och sten. Trots vi gick en kort stund så räkte det väl. Mat skulle han självklart ta, inte så lätt att motstå när gräs och löv finns över allt, om man frågar Apasche iallafall ;) Tycker inte det gör så mycket att han tar med mat på vägen, så länge han inte bråkar för att få tag på mat. Då blir jag helt klart sur på honom. Men håller han lugnet så är det rätt så okej. Inte alla gånger, men ibland går det ann. 


Efter jobbet hann jag rida Durasell i en annan skog. Utforskade där inne och på hemvägen blev jag nästan rädd. Hittade en rostig hästsko och taggtråd någon hade snurrat ihop som en krans och lagt på en sten. Åska låg i luften också vilket gjorde det ännu kusligare. Kanske inte låter så kusligt, men tro mig, det var kusligt. Durasell fick iallafall jobba en del. Klättrade lite överallt och han skuttade gärna över stockar. När vi skulle vända tillbaka blev jag lite vilse, tur hästen kan vägen hem. Annars hade man väll varit kvar ett tag i den där kusliga skogen. 


Kom sedan tillbaka precis innan det började åska. Dundrade och blixtrade ett tag där. Hade ju tänkt att cykla hem men nae. Vägrar att cykla i åska, speciellt när det blixtrar, min mamma skulle inte ha låtit mig göra det heller. För riskabelt, speciellt när man är ute bland åkrar och andra stora fält. 


I morgon tömkörs Durasell, han ska jobba på vänstergaloppen ett tag. Apasche tömkörs ute på grusvägarna. Ska försöka hinna med båda innan jobbet så det blir tidigt i stallet i morgon helt enkelt. 

    

Av Cupper Ponie - 15 juli 2015 09:03

Åker strax till stallet. Apasche ska få klättra i skogen innan jobbet. Durasell tömkörs eller rids efter jobbet om jag inte hinner ta honom under rasten. Tar med hjälmen med ifall att. Cyklar sedan hem. Tränar sedan ungefär en timme. Bloggar sen ikväll. Har lite brådis just nu så det blir ett kort inlägg. Har inlägg som ska skrivas om jag hinner ikväll. Vi hörs!

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards