cupperponie

Alla inlägg den 22 juli 2015

Av Cupper Ponie - 22 juli 2015 19:01

Onsdagen avklarad och jag ska om en stund läsa bok innan jag går o lägger mig. Longerade Apasche i morse och Durasell longerade jag på eftermiddagen. Avslutade med trickträning och lite annat skoj. Inte superlätt att vara ute när solen ligger på för då kommer massa bromsar, stora som små. Riktigt drygt. Men vi försökte iallafall. Cyklade hem runt halv 5, slutade tidigare då jag inte hade nå mer att göra för dagen. Så runt 5 var jag hemma. Käkade och sedan tränade. Typ så ser mina dagar ut ett tag till, stall, jobb och sist träning. Tur det blir lite annat på helgerna oftast. 


I morgon ska det regna igen, har hittills bara sett solen en dag denna vecka och det är idag. Om hästarna inte är allt för dyngsura i morgonbitti blir det en ridpass för Durasell och tömkörning för Apasche. Annars så blir det nog promenering i regnet. I helgen hade jag tänkt att ta en långritt med Durasell, utforska lite vägar etc. Samt hoppa hade tänkt att de skulle få göra igen. Om jag hittar fler saker man kan använda som hinderstöd/hinder så kan vi jobba lite på teknik etc. Skulle vara kul. 


Annars händer inte så mycket denna helg, om inget spontant händer så klart. Nu ska jag läsa bok. Vi hörs!

     

Av Cupper Ponie - 22 juli 2015 07:16

God morgon! Fick lite annat att göra igår, därför fick bloggen lida. Nu är det onsdag iallafall. Igår ramlade pengar in på kontot. Hade tänkt att köpa nya kläder/träningskläder men det blir inte lätt. Sommarkläder vill jag ju ha men var är sommaren? Aja, ska spara pengarna jag har just nu och troligen gör jag inget med pengarna förens jag får sista lönen, alltså i augusti. Vet att en del kommer sparas iallafall, sen får vi se hur mycket jag har kvar på kontot. Ska dock ev leta efter flughuvor med öron till ponnysarna. Har sett att massa små flugor sätter sig i öronen på hästarna så de har sår och skit där inne. Ska titta runt lite på nätet så får vi se om jag hittar två i shettisstorlek, inte lätt kan jag säga. På en del står det storlek S, XS etc men sådant där är jag så dålig på. Får väll annat lyckas sy ihop ett eget med randomtyg här hemma. 


Snart drar jag iväg till stallet. Tänkte longera ponnysarna innan jobbet. Hann bara tömköra Durasell igår så Apasche fick vila men det gör inget. Om tiden finns blir det lite lätt trickträning också. Cyklar sen hem efter jobbet, runt 17.00 Tränar och sedan ska jag försöka sätta mig framför bloggen. Om jag så klart inte läser bok istället..


Hur som helst så ska jag även kolla lite på träningskläder så får vi se om jag köper någonting nu eller sen efter min sista lön. Men först och främst ska jag leta efter flughuvor. Vi hörs!

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards