cupperponie

Alla inlägg den 25 juli 2015

Av Cupper Ponie - 25 juli 2015 17:12

Uteritt, bus, träning och läsning är en bra kortfattning av dagen. Startade morgonen med en mumsig frukost. Färska svenska jordgubbar med vaniljyogurt, simpelt men såå gott. Passade på att fortsätta läsa innan stallet. Läste i kanske två timmar eller så. Runt 9 åkte jag iväg till stallet. Solen sken, varmt och kvavt var det också. Men jag och Durasell drog ut på en ridtur. Utforskade lite och hade super kul. Inga krav, bara ha kul. Red för det mesta med långa tyglar, dock på vägen hem hade en häst rymt från gården vi red förbi. Så då kortade jag tyglarna lite ifall vi skulle träffa på något. Ramlade, rättare sakt, gled av Durasell också. Han hoppade till, jag hade annat i tankarna så jag gled ner med ena foten till marken. En bil var bakom oss också, haha undra hur min ''avramling'' såg ut. Lite kul var det iallafall. På hemvägen verkade han se spöken lite överallt, hoppade till av småsaker och stannade upp av nyfikenhet. Hm..


Tillbaka till stallet och Durasell var svettig. Apasche fick busa lite i hagen. Tricktränade och gjorde lite allt möjligt skoj. Avslutade sedan när det började regna lite smått. Men vi båda var nöjda. Blev sedan som vanligt mys medans jag väntade på morsan. 


Min lunch fick bli en blandning mellan frusna hallon, äppelbitar, honungsmelon och vindruvor. Hur gott som helst. Älskar frukt och bär, skulle nog kunna leva på det ett bra tag. Synd att nyttigheter gärna är dyrt. Även här fortsatte jag läsa, har snart läst ut första boken. Gillar helt klart boken bättre än filmen. Har alltid tyckt att filmen är superbra, men efter ha läst boken blir jag mer besviken på filmen. Så tumme ner för det. Runt fyra blev det träning. Dagens after workoutsnack blev jordgubbar. Mums, mums, och mer mums.


Nu ska jag fortsätta läsa, finns inte så mycket att göra nå mer denna dag då regnet smattrar utanför. Vi hörs!

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards