cupperponie

Alla inlägg den 23 juli 2015

Av Cupper Ponie - 23 juli 2015 18:41

Blev inget jobb för mig konstigt nog. Där jag jobbar var det låst och jag såg inge folk på gården. När jag väl såg folk så var de upptagna, ville inte störa då. Kollade några gånger om någon hade låst upp men icke. De hade hört och sett var jag var också så de hade ju kunnat gå till mig om de undrade varför jag inte jobbade etc. Men icke, så de får helt enkelt skylla sig själva. Istället var jag med ponnysarna. Red Durasell en stund på morgonen, smörjde träns, sele och tyglar, finputsade ponnysarna, lyssnade på en låt tre timmar i streck, kliade ponnysarna och fick kli tillbaka, Apasche fick vara packåsna och jag pyntade svansarna med lite blommor. Det höll jag på med tills klockan 3. Från 9 till 15.00 väntade jag på att få jobba, men vid tre gav jag upp. Men det gjorde absolut ingenting. Istället hade jag tid att göra lite grejs med hästarna som sällan hinns med. 


Att bli kliad av ponnysarna var nog dagens favorit, iallafall när Apasche kliade. Han var väldigt mjuk i kliandet, det var typ massage för ryggen. Durasell däremot, han tog verkligen tag i huden och bet till ibland, det var hemskt. Men annars var det väldigt mysigt. Tränsen, selen och tyglarna blev riktigt fina, glansiga och rena efter lite putsning. Skulle ha fixat det där för länge sedan men tiden har inte funnits. Hästarna blev då också finputsade, varade inte så länge. De passade självklart på att rulla i hagen, även en fågel sket i ansiktet på Durasell. Efter det ville man inte riktigt ha nära kontakt med hans ansikte. Får tvätta bort det i morgon om han inte lyckas få bort det själv. 


Efter 3 var jag hemma iallafall. Har läst bok och kollat hööks nya katalog. Är lite småkär i vissa grejer. Ska visa er mina favoriter sen. Hade tänkt att träna också men jag är såå trött. Tror det har med vädret att göra, blir lätt trött när vädret är upp och ner. Istället blir det yoga och cardio i morgon. Ska även påminna mig själv att rengöra hästarna öron i morgon samt lägga smörja på såren. Tycker så synd om ponnysarna, ni ska bara se hur öronen ser ut. Usch säger jag bara, flugjävlar. 


I morgon blir det (förhoppningsvis) jobb. Blir promenad för Durasell och tömkörning för Apasche. Snart helg, längtar! Nu blir det att fortsätta läsa bok, är totalt fast trots jag har sett filmen, men jag får helt klart en annan upplevelse av att läsa boken. Vi hörs!

        

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards