cupperponie

Alla inlägg den 5 juli 2015

Av Cupper Ponie - 5 juli 2015 20:06

Fick ändra planerna lite idag. Istället för att tömköra båda ponnysar och sedan springa med de så fick Durasell hänga med och springa, Apasche fick longeras då jag var helt slut efter springrundan. 


Så jag började alltså att ta en springrunda med Durasell. Passade även på att inviga mina nya träningsshorts. Blev en runda till kyrkan. Sprang hela vägen dit, sen sprang vi in mot husen. Där finns en liten kort väg som vi gick. Durasell blev väldigt trött så då fick vi sakta ner. Sen sprang vi en bit hemåt. Durasell var pigg som satan helt plötsligt. Hängde knappt med. Passade då på att öka en del i uppförsbackarna, så fick Durasell galoppera lite också. Tog sedan en lång tid på oss att gå ner i varv, så vi gick en bit tillbaka till stallet. Svettig var vi båda. Fick med fel tröja också, istället för träningslinne fick jag med tränings t-tröja. Alldelles för varmt om man frågar mig. Sprang istället i sportbh och shorts. Det är helt enkelt för varmt annars.


Var helt slut efter springrundan så Apasche fick longeras en stund i alla gångarter istället för att tömköras. Men det blir nya tag i morgon. 


Ny vecka startar i morgon och det betyder även en ny jobbvecka. Regna i morgon ska det tydligen också göra. Hoppas det, för nu är det banne mig för varmt. Mindre kul om jag måste cykla i regnet dock. Hoppas farsan kan köra mig. Ska hinna med att tömköra båda ponnysar innan jag drar hem iallafall. Apasche tömkörs innan jobbet och Durasell tömkörs nog under min rast. Nu blir det chill för mig resten av kvällen. Vi hörs!

 

Av Cupper Ponie - 5 juli 2015 07:58

Då är det Söndag igen då. Helgen drar mot sitt slut och en ny vecka väntar. Varmt som satan både inne och ute vilket har gett mig huvudvärk. Usch. Hade även en dröm i natt som var hemsk. Inte typ läskig utan bara hemsk. Skulle det där hända i verkligheten skulle jag aldrig kunna förlåta personen, oavsett om personen är i familjen eller en kompis. Min arm hade också somnat, så när jag försökte väcka den gungade den runt bara. Kanske inte det trevligaste att se så här på morgonen.


Dagen bjuder på värme och sol, men alldelles för mycket för min smak. Det är för varmt. Antingen är det för kallt eller för varmt, aldrig lagom. Ska träna runt lunch ett tag innan stallet sen ikväll. Mobilen ska uppdateras innan också. Sen stallet ikväll då. Tömkör ponnysarna och sedan efteråt så blir det kanske en springrunda. Eller så tömkör jag bara Apasche och springer en runda med Durasell. Vi får helt enkelt se. Hade tänkt att försöka springa åtminstånde en gång i veckan, och det är roligare att ha hästarna med så därför får åtminstånde en av de följa med. Annars så händer det inte så mycket idag. Får väll se mer vad dagen bjuder på. Vi hörs!

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards