cupperponie

Alla inlägg den 13 juli 2015

Av Cupper Ponie - 13 juli 2015 19:40

Kom fram till stallet vid halv 9. Tömkörde Apasche en stund i hagen så fick han rulla på en del i trav. Han har börjat mjukna till ordentligt och blivit riktigt följsam. Härligt! Avslutade sedan med att han fick trava på grusvägarna. Gick toppen. I skritten fick han även jobba en del innan han fick länga på halsen. Durasell hann jag inte tömköra så jag longerade honom istället. Lät han bara rulla på i alla gångarter en stund. Måste dock stärka vänstergalopp. Han drar gärna ut ur volten och har svårt att hålla galoppen. Men vi jobbar på det.


Jobbade sedan från 10.00 till 17.00 Käkade och lät det smällta innan träning. Drog ut och åkte longboard en stund efteråt också. Måste lära mig att kunna åka med båda benen för att få det gämnt. Lättare sagt är gjort. 


Har pratat lite med morsan om Skåneresan. Om det blir något åker jag själv, tar flyget isåfall. Ja.. det här blir ju spännande. Hoppas på att kunna åka nästa vecka. 


Snart rullar pengar in också, beroende på hur mycket pengar det blir ska en del sparas, och lite ska ligga på kontot och användas när det behövs. Träningskläder och vanliga kläder är högts upp på prioriteringslistan, iallafall för tillfället ;)

Nu blir det chill för mig resten av denna kväll. Vi hörs!

 

Av Cupper Ponie - 13 juli 2015 11:45

Måndag: Mage och rygg

Tisdag: HIIT för hela kroppen och yoga

Onsdag: Yoga

Torsdag: Mage och armar

Fredag: HIIT för hela kroppen

Lördag: Armar, ben, mage, ja you named it, allt möjligt helt enkelt

Söndag: Yoga och löprunda

    

Av Cupper Ponie - 13 juli 2015 07:12

God morgon! Måndag igen då och jag ska bege mig till stallet strax. Apasche och Durasell ska tömköras innan jobbet. Efter jobbet blir det vidare hem för att köra dagens träningspass. Bloggen kommer knappast stå stilla denna vecka. Fick en massa inspo igår så nu finns det inlägg till nästan hela veckan. Har ett inlägg som ligger och väntar på att få skrivas men det fixar jag nog i kväll. 


Har verkligen ingenting att skriva så här på morgonen. Så vi hörs!

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards