cupperponie

Alla inlägg den 12 juli 2015

Av Cupper Ponie - 12 juli 2015 15:40

Tog en lång löprunda med Apasche i morse. Det gick riktigt trögt idag. Vädret är tryckande och det var dåligt med syre. Joggade istället lite när jag kände för det och körde powerwalk ett tag när det blev jobbigt. Vägen vi tog idag innehåller en del uppförsbackar så i varje uppförsbacke körde vi det snabbaste vi kunde. Fick dock ta det lite lugnare när vi var på asfalt så Apasche höll sig i trav och inte galopp. Massa bromsar, stora som små, jagade oss en del också, äckliga djur det där. 


Durasell blev sedan riden efteråt. Värmde upp en stund i skogen och sedan körde vi dressyr på grusvägarna. Skrittade en del på vägarna för att få honom dit jag ville ha honom. När han väl kom dit travade vi och han höll sig där han skulle. Så himla fin han var. Dock lyssnar han aldrig på mina skänklar om jag inte är ''aggressiv''. Vill jag få ut/in honom på spåret använder jag ju vanligtvis mina skänklar/vikthjälper. Men han lyssnar inte på det, istället får jag peta med spöt på honom om jag inte vill ha dragkampt- och det vill jag självklart inte. Hur som helst. Kul hade han så han fick för sig att galoppera ännu en gång. Lät han rulla på tills han inte orkade mer. Tycker inte att det är någon fara att han racear i galopp när jag rider honom då han inte får racea när han tömkörs/longeras. Annars är det lätt att slita på hästen om den bara får racea hela tiden. Men så är inte läget. Travade iallafall av honom en stund och sedan skrittade. Jobbade i skritten en stund innan han fick långa tyglar och han gick så himla bra. Tempot måste vi jobba lite mer på men det är stora framsteg.


Efter stallet åkte jag hem, käkade, chillade och sedan drog till badhuset. Simmade några varv ute i regnet. Poolen ute är dubbelt så stor som den som är inne vilket betyder att man gör dubbelt så mycket. Körde kanske 7 varv innan jag tappade orken, innomhus hade det varit 14 varv. Kör vanligtvis 20 varv men där är det mer tillgång till pauser om man säger så då poolen är mindre. Är iallafall nöjd. 


Handlade sedan på coops. Hittade en vegitarisk grej som sak testas ikväll. Har en del vegitariskt hemma nu, efter alla dessa år har jag inte förens i år provat äta vegitariska grejer. Menar då typ sojakorv etc. Blir chill resten av denna dag. Måndag i morgon vilket betyder ny jobb vecka. Hoppas på att komma iväg till Skåne snart, isåfall blir det näst nästa vecka skulle jag nog tro. Skippar armpasset idag då jag är helt slut efter stallet och simningen. Vi hörs!

    

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards