cupperponie

Alla inlägg den 4 september 2015

Av Cupper Ponie - 4 september 2015 19:29

Trots jag endast har varit i skolan två dagar denna vecka är jag så glad över att det är fredag. Har varit så trött dessa två få dagarna så helg behövs. Fick med mig en del plugg hem som ska fixas i helgen, snark. Min skåpnyckel är även försvunnen då jag måste ha tappat den när jag ramlade av cykeln. Någon idiot körde ju så snabbt så jag hann inte bromsa, istället ramlade jag av cykeln. Cyklade tillbaka dit när jag märkte att nyckeln var borta men den låg inte där. Hoppas någon från klassen hittade den då en från min klass åkte en bit bakom mig. Om han tog med sig min nyckel skulle jag bli såå glad. 


Innan stallet körde jag ett träningspass, ben/rumpa blev det idag. Och strax efter det åkte jag till stallet. Tog en ridtur på Duracell. Skrittade endast med långa tyglar någon timme. Apasche promenerades en stund innan jag tricktränade båda i hagen en kortis. Då de har kört på riktigt bra nu hela veckan tyckte jag att de skulle få ett lugnt pass idag. Men i morgon kör vi igång igen. Apasche ska bl.a träna på sin galopp då den behöver stärkas i ena varvet. Duracell vet jag inte riktigt än, antingen ett ridpass eller tömkörning tror jag nog. 


Jag är dödstrött och nu ska jag bara ha datorn framför mig innan jag går och lägger mig. I helgen ska en del inlägg skrivas då jag har massa tankar om saker o ting, bl.a slakt och skolan. Ska försöka skriva så bra som möjligt då jag hellre pratar än skriver ner mina tankar, i text blir det alltid så fel med det jag menar. Vi hörs!

    

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards