cupperponie

Alla inlägg den 8 september 2015

Av Cupper Ponie - 8 september 2015 07:45

Måndag: Skola till 15.45, ridskola efter det

 

Tisdag: Skola till 15.35, stallet efter det, tömkör ponnysarna, tränat och pluggar på kvällen

 

Onsdag: Skola till 15.45, stallet efter det. Rider Duracell och tömkör Apasche, träning och plugg efteråt

 

Torsdag: Skola till 15.00 Tömkör Apasche och rider Duracell efteråt. Träning och plugg på kvällen

 

Fredag: Skola till 14.00 Tömkör Duracell och longerar Apasche. Träning efteråt.

 

Lördag: Ponysarna följer med på en löprunda, samt tricktränas. Mer träning hemma efter det.

 

Söndag: Apasche tömkörs och Duracell rids. Träning efter det.


Det blir en ganska lugn vecka i skolan, har endast ett prov att plugga till denna vecka som ska göras på fredag. Har inte nå läxor annars så det blir lugnt. Hästarna ska jobba på en del denna vecka. Vill att galoppen ska börja sitta mer och mer på Apasche. Om inte det jag har tänkt ger nå resultat för Apasches del så får jag helt enkelt göra en ny plan. Ska vänta några veckor så får vi se om det blir nå resultat eller ej. Duracell kämpar på som vanligt. Nu när hösten är här ska sommarmagen bort. Inte för att han har så mycket sommarmage egentligen, han är mest bukig om man säger så. Troligen har det mycket med åldern att göra. Samt grov i kroppen är han. Men mer muskler ska bildas helt klart. Jag själv ska träna på en helt del. Håller på att fixa ett träningsschema just nu. Inte så lätt att få in min träning när jag har så långa skoldagar men jag säger så här, vill man så kan man. Vill man träna så kan man fixa tid helt enkelt. 

 

Av Cupper Ponie - 8 september 2015 07:20

Bloggen fick stå tom idag då internet har varit supersegt de senaste dagarna. Förstår inte vad problemet är men det verkar bättre nu iallafall. Har sovmorgon idag, börjar 09.20 istället för 08.30 Passar som sakt på att uppdatera lite här, ska skriva lite inlägg så mycket jag hinner också. Idag är det tisdag iallafall och jag drar till stallet efter skolan. Tömkör ponnysarna samt longerar Apasche så han kan få galoppera lite. Sen ska jag träna efter stallet samt plugga till prov på fredag. Ska försöka komma ihåg att ta med historiaboken till skolan idag också samt att ta med den hem. 


Tydligen kan vi som fyller i december börja på moppekurs nu. Jag vill ha moppe men jag har inte tid till att gå på moppekurser varje måndag tyvärr. Det suger. Missar som sakt några ridlektioner då och det har inte mina föräldrar råd med. Självklart kan jag ju rida igen någon gång men det har jag inte tid med tyvärr. Gash vad jobbigt det här blir. Får nöja mig med att åka på morsan motorcykel då och då. Har inte så mycket behov av moppe men jag vill ju gärna kunna ta mig till stallet själv utan cykel om man säger så. Men är det bra väder ute så kan jag lika gärna cykla dit. När det är skitväder, snö, halka osv kommer jag knappast åka mopppe ändå så. Blir mer behov av moppe på våren och sommaren men jag vill röra på mig så då passar cykel bättre. Får se hur jag gör, troligen väntar jag nog tills i vår istället. Då har jag mer behöv av moppe om man säger så. 


Nej nu ska lite inlägg skrivas. Vi hörs!

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards