cupperponie

Alla inlägg den 25 september 2015

Av Cupper Ponie - 25 september 2015 20:35

Dagen startades med ett möte på skolan. Hände inte så mycket mer än ha snackat lite om hur det känns i skolan osv nu när problemet är löst. Dock har stämningen hemsk i klassen. Massa bråk- killar mot tjejer. Dock är inte jag så mycket för att bråka så jag är inte inblandad i det hela. Men jag får en känsla i kroppen att jag borde göra någonting när det faktist händer något som inte är okej. På något sätt får jag dock inte fram något vilket är så drygt. Måste helt enkelt verkligen säga lägg av, håll käften, det där är inte okej etc etc när det verkligen behövs. Jag har aldrig varit så mycket för att bråka men nu är det banne mig dags att verkligen säga till så som klassen håller på. Fy fan säger jag bara. Hur som helst så efter mötet satt jag och pluggade en stund innan första lektionen för dagen. Hade sedan en lektion innan vi drog vidare för att titta på en teater. Den var helt klart bra. Rolig men seriös på samma gång. 20 sätt att överleva högstadiet hette den. Kände igen mig i vissa saker som de tog upp och ja, den var bra helt enkelt. 


Cyklade hem vid halv 2. Hade engelskatest idag så jag kom hem tidigare än väntat. Körde direkt ett armpass när jag kom hem. Blev inte så hårt men det räckte. Har jobbat på bra den här veckan helt klart. Åkte sedan vidare till stallet. Tömkörde Duracell först. Tog lite tid att få fram honom men han gick annars kanon. Apasche longerades som också gick kanon. Trött och svettig efteråt men han var riktigt grym. Han orkade mer än vad jag förväntade mig då det är jobbigt att galoppera intervaller när man är svagare i ena varvet. Men det gick riktigt bra. Kameran har rensats ifall jag skulle få för mig att dra till ridskolan o fota en P&J på söndag. Inte helt 100 än men vi får se. Ska försöka få lite bilder på hästarna i helgen också, behövs lite mer höst här på bloggen tycker jag. 

 

Ska snart sova, är trött och kommer nog verkligen behöva vila ut efter denna vecka för att ladda upp ny energi till nästa vecka. Kommer ha fullt med plugg i helgen också. Skitkul, eller inte. Vi hörs!

   

Av Cupper Ponie - 25 september 2015 06:56

Fredag it is och jag är så himla taggad på helg. Men först, innan jag lämnar skolan för denna vecka, får jag ingen sovmorgon. Hade tänkt att plugga under min sovmorgon men det sket sig. Förra veckan skulle jag på möte om det som har hänt i klassen men det blev inställt då inte alla kunde. Så idag har vi mötet istället. Inte för att det behövs så mycket längre då det inte är några problem längre. Hon som startade det hela är fortfarande skitarg och ledsen på mig men resten av klassen är precis som den ska. Jag har vänner igen och ingen snackar skit om mig. Det var mest problem de första dagarna men sen så blev det bra igen. Sen får dom väll ha ett möte med hon som är arg på mig eller något, jag vet inte hur de väljer att göra där men jag bryr mig inte. 


Då jag har sovmorgon idag får jag väll sitta i skolan o plugga ett tag, tror knappast mötet tar speciellt lång tid så ja. Efter typ första lektionen ska klassen vidare till biosalongen för att se en teater. Hoppas på att den är bra. Mitt knä är däremot inte alls taggad på att gå dit. Redan igårkväll hade jag skitont i mitt knä, det har jag fortfarande. Vet inte vad som har hänt med knät heller så vi får väl se hur det går. 14.00 Cyklar jag hem. Kör ett träningspass innan jag cyklar vidare till stallet. Hoppas bara att mitt knä tillåter det. Apasche ska iallafall longeras och Duracell tömkörs. Kanske lägger in lite tömkörning för Apasche del men det ska vara mest fokus under longeringen. Vill att galoppen ska sitta mer eller mindre perfekt.


Igår var Apasche verkligen grym. Tömkörningen gick perfekt men la inte så mycket energi på den då han gick så bra. Longerade han sedan ett tag i galopp. Han fattade nästan rätt galopp varje fattning. Han höll galoppen hela tiden tills jag sa till han att sakta av. Kunde båda öka och minska tempot samt ha han på en volt som är minst lika lång som linan. Hur bäst är han inte? Lät han även få galoppera en kortis i andra varvet. Men han hade inge problem med att få rätt galopp i sitt svåra varv när vi bytte dit igen. Svettig som satan var han allt men det behövde han och han verkade riktigt nöjd. Duracell fick jobba på galoppintervallen. Först galopp 1 minut, skritt 30 sekunder, galopp 1 minut. Ja ni fattar. Han gick också riktigt bra men det blev som sakt jobbigt efter ett tag. Men jag är nöjd. 


Duracell ska få jobba mer med traven idag och Apasche ska få köra lite galopp intervallen. Snart kan jag nog prova att tömköra Apasche i galopp men för att inte förstöra det vi har jobbat upp ska han få några dagar till på sig. Kanske mitten av nästa vecka kan det nog provas, men endast om vi känner oss redo. 


Nu måste jag vidare till skolan. Vi hörs!

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards