cupperponie

Alla inlägg den 12 september 2015

Av Cupper Ponie - 12 september 2015 17:19

Skippade löprundan med ponnysarna idag. Tömkörde istället Apasche och red Duracell. Det gick så himla bra. Apasche skrittade jag igång ett bra tag. Mycket lösgjorda vägar och tempoväxlingar. Så fick han jogga ett bra tag, samma sak här, lösgjorda vägar och tempoväxlingar. Svettig blev han av det. Har börjat med mer krav för hans del, bla längre steg i skritt och trav vilket är jobbigt för honom. Men har är fantastiskt arbetsvillig. Lät han skritta ett tag innan han fick trava igen. När han fick trava igen körde vi en del övergångar innan han skrittades en kortis igen. Tog av selen och tömmarna, satte på linan och longerade honom i galopp. Han är så klockren just nu. Han galopperade med rätt galopp om och om igen i båda varven. I hans svåra varv gjorde vi mycket övergångar vilket är ett sett att stärka galoppen. Gick hur bra som helst. Hände någon få gång han fick fel galopp men han bytte till rätt galopp innan jag ens fick han i trav. Han så grym. Guldstjärna till honom!


Blev dressyr för Duracells del och jag kände redan när han skrittades igång att han var pigg och på bra humör. Skrittade ett bra tag med honom också. Mycket bågar, svängar och volter. La även in lite skänkelvikning. Endast testade lite smått och det gick hur bra som helst när jag väl hittade rätt knapp. Travade ett tag och på bågar och volter. Gick kanon. Känslig för skänkeln, mjuk och framåt. La även till lite galopp. Då han inte är tillräckligt stark att galoppera arbetade, eller hur man nu ska säga, lät jag han endast rulla på i galopp på en stor volt. Minskade och ökade lite som gick kanon. Busade till det gjorde han också lite. Hoppade åt sidan, slängde med huvudet och bockade med öronen framåt. Men jag satt kvar. Travade även ute på grusvägarna en kortis. Inte lika lätt för honom där, troligen för att det inte blir lika mycket lösgörade för honom och det är just det han behöver. Men jag fick han i en helt okej form innan jag längde tyglarna. Guldstjärna till han också. Grym bra pass och det märks att han börjar bli starkare och starkare. 


Mockade en del innan jag åkte hem också. Guldstjärna till mig ;) Nej men det börjar bli den tid på året hästarna skiter mer i ligghallen eller vid ingången så dags för mig att sluta lata mig så mycket. Körde ett armpass när jag kom hem. Hade inte så mycket energi så det blev ganska lugnt. Blir nog hårdare i morgon. Nu ska jag fortsätta titta på serier. Vi hörs!

    

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards