cupperponie

Alla inlägg den 14 september 2015

Av Cupper Ponie - 14 september 2015 09:00

Måndag: Hemma från skolan. Ridskola och ev tömkör ponnysarna.

 

Tisdag: Skola till 15.35 Tömkör ponnysarna samt tränar på kvällen. 

 

Onsdag: Skola till 15.45 Tömkör Apasche, rider Duracell. Träning på kvällen. 

 

Torsdag: Skola till 15.00 Longerar Apasche, tömkör Duracell. Träning på kvällen.

 

Fredag: Studiedag(?) Tömkör ponnysarna samt en hel del träning under dagen. 

 

Lördag: Promenad i skogen med ponnysarna. Träning hemma. 

 

Söndag: Ev fota lokal hopptävling på ridskolan. Tömkör Apasche, rider Duracell samt träning hemma.


Så ser denna vecka ut. Ponnysarna ska jobba på som vanligt. Apasche ska fortsättas stärka galoppen. Ev provar en galopp under tömkörningen med Apasche mitt i veckan ifall han har gått bra. Provar endast om det känns rätt helt enkelt. På söndag har ridskolan en hopptävling för endast storhäst. Ska snacka lite med morsan om hon har lust att lämna av mig där så ska jag fota en del. Måste också hinna med att rensa kameran isåfall men det ska nog inte vara nå problem. Jag är som sakt inget proffs när det gäller att fota men jag vill bli bra, jag vill bli bäst. Så jag passar på när jag ändå har chansen. På fredag har jag ev studiedag, har för mig att det är denna vecka men jag är inte helt 100. Har iallafall en del planer ifall jag får långhelg. 

 

Av Cupper Ponie - 14 september 2015 08:28

God morgon! Egentligen borde jag vara i skolan nu, whopsi. Men jag kom hem väldans sent från stallet igår så jag kom i säng sent. Så jag var väll mer död än levande när jag vaknade. Nu kommer väll vissa tycka att det är en dålig ursäkt, att jag borde vara i skolan iallafall, men tro mig, det borde jag inte. Får inte jag tillräckligt med sömn kommer jag vara på ett kasst humör. Och jag har absolut ingen lust att vara med min klass just nu så som dom håller på. Jag vill inte det minsta lilla till skolan. Inte för att jag är rädd att bli kallad saker och mår dåligt av det. Jag vill inte vara i skolan för att jag är så förbannad på klassen, iallafall förbannad på de som är inblandade. Nu vet jag inte riktigt vilka som är inblandade men jag har ett litet hum om saken. 


Nej nu orkar jag inte nå mer med skolan. Får huvudvärk av skiten på riktigt. Hade en ganska så kass dag igår. Mycket snack om skolan samt grejer som hände hemma. Kom iväg till stallet senare på kvällen iallafall. Tog en ridtur på Duracell endast för att rensa tankarna. Så det blev ett pass ute på grusvägarna. Jobbade lite på formen och tempot. Han blev riktigt fin för att vara ute på grusvägarna. La även till en kort galopp. Fick ett bra tempo på honom, inte så att han rusade iväg utan han höll sig i en lugn och fin galopp. Svettig som bara den blev han. Tror inte han har varit så svettig av ett ridpass. Apasche har kört på riktigt bra de senaste dagarna så han fick det ganska lugnt idag. Löslongerade honom en stund och busade runt ett bra tag samt la in lite tricks. Han hade så himla kul. Han verkligen busade på när vi väl höll på. Duracell var också på bushumör så han busade jag också med lite smått. Haha, han verkligen skuttade runt av glädje. Hade det inte varit så mörkt ute hade jag helt klart filmat. Var nog hemma strax innan halv 10 och jag kom i säng runt 10-halv 11. Så jag är helt slut. Idag är det ju ridskola. Drar ev till ponnysarna senare under dagen då jag ändå är hemma. Men vi får se hur det blir. Om jag kommer iväg till ponnysarna blir det tömkörning för båda två. 


Ska se på serier, träna, ev till ponnysarna och sedan till ridskolan. Så ser min dag ut. Dock har jag en känsla att jag borde faktist ha dragit till skolan, vet inte riktigt varför men nu är det försent. Ska aldrig lita på min känsla när det gäller skolan längre. Hur bra det än käns i skolan kommer det alltid sluta som åt helvete. Och jag har ingen lust att vara bland folk som ska säga massa saker om mig som inte är sant. Blir så trött på barnsligheten. Om man hade kunnat få plugga på distans hade det varit ett alternativ jag inte hade sakt nej till. Måste nog få ordning på saker och ting i skolan innan jag är helt back on track. Blir mycket snack om skolan just nu men jag måste verkligen få ur mig det jag har att säga. Funderar på att skriva ett inlägg som jag antingen kommer få massa hat av eller så kommer vissa hålla med. Vi får se hur jag gör. Är inte rädd att få hat då jag står för denna sak och det som det handlar om är sant, tyvärr har en del svårt att inse det tyvärr. 


Kolla på serier är vad jag ska göra nu, så får vi se vad nästa grej blir. Vi hörs!

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards