cupperponie

Alla inlägg den 19 september 2015

Av Cupper Ponie - 19 september 2015 16:52

Kom till stallet tidigt då farsan körde mig dit innan han skulle till jobbet. Regnade av och till i början vilket var riktigt drygt. Hästarna var dyngsura och Duracell var även lerig, hur tar man bort blöt lera på en blöt häst? Tog iallafall en ridtur på honom. Mest skritt men på vägen tillbaka körde vi lite skänkelvikningar i skritt och trav. Gick kanon. Apasche tänkte jag trickträna och busa lite med i hagen men han hade andra tankar. Han bara sprang iväg så jag fick jaga efter honom i evigheters evighet. Försökte verkligen allt möjligt men när jag väl fick tag på honom drog han iväg igen. Suck. Det slutade med att jag fick valla honom med mig på Duracells rygg. Till slut så fick jag tag på honom. Satte på träns direkt och körde något helt annat. Typ som om jag skulle rida honom fast jag är bredvid, svårt att förklara. Körde på det en stund iallafall. Inget superjobbigt men lite energi försvann iallafall. Får köra mer på det där i morgon om jag inte tömkör. 


Kom hem för kanske två-tre timmar sedan. Har argumenterat i en chatt med en viss person. Blir så trött på det här. Vet inte riktigt om jag ska skratta eller gråta över det här haha. Kameran är laddad iallafall och jag har kört ett träningspass. Så nu är jag klar för dagen. Ska plugga en del nu så får vi se vad jag hittar på sen.


I morgon blir det ännu en tidig morgon. Runt halv 9 ska jag vara på ridskolan för att kolla banan samt fixa lite med inställningarna innan tävlingen börjar. Är väl färdig där runt lunch skulle jag kunna tro. Kommer iallafall bli väldigt kul, hoppas på att jag får bra bilder bara. Men som sagt, övning ger färdighet. Efter det ska ponnysarna motioneras. Rider nog Duracell igen men ett hårdare pass, Apasche tömkörs eller något liknande tills han typ står och dör. Nej men så energin tar slut iallafall. Apasche är hemsk att ha o göra med när han har fullt med energin och inte för göra sig av med den på ett visst sett. 


Nu plugg, sen chill. Vi hörs!

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards