cupperponie

Alla inlägg den 22 september 2015

Av Cupper Ponie - 22 september 2015 19:50

Då jag inte hittade personen jag tänkte jobba hos under tiden resten av skolan sprang skoljoggen cyklade jag hem istället. Var inte riktigt på humör för att leta mer än vad jag redan hade gjort. Typiskt mig när jag har mens, minsta lilla grej som inte går som jag vill blir jag direkt skitsur över, eller så störtbölar jag istället. I morse när jag hade vaknat jama katten utanför mitt rum flera gånger. Ville typ gå ut o strypa henne. Nej men ni förstår, jag tål ingenting. Hur som helst så cyklade jag hem runt 12 tiden. Chillade en stund och runt halv 1 körde jag ett träningspass på två timmar. Hur skönt som helst, men jobbigt. Efter det satte jag mig framför datorn o pluggade till biologiprovet som är på måndag.


Runt 4 åkte jag till stallet i regnet. Tänkte tömköra ponnysarna men då vädret inte riktigt ville tillåta det tömkörade jag Apasche på grusvägarna i mest skritt. Lite trav då och då samt en kort tur i skogen. När jag kom till stallet var hästarna ute o dyngsura så Apasche fick ha en filt på sig men jag har endast en filt. (Ska sno lite tyg från syslöjden i morgon) Så Duracell fick göra något helt annat istället. Typ som att rida fast jag går bredvid. Mestadels långa tyglar så han fick jobba på att bära sig själv. Gick oväntat bra för att vara typ första gången. Jag behövde mest hålla händerna på en viss högd och vägleda honom vart han skulle så skötte han resten. Hem igen efter ha mockat o donat med hästarna. Pluggade en kortis igen men kände mig ganska trött i huvudet ganska snabbt. Så istället har jag kollat på serier och endast chillat. 

 

I morgon väntas sovmorgon och sedan slutar jag skolan 15.45 Duracell ska ridas och Apasche tömköras. Sen efter stallet blir det träning och plugg. Tycker att veckan har gått riktigt fort, ganska förvånad över att det redan snart är onsdag. Men det är rätt skönt när veckorna går snabbt trots allt. Hoppas på att fortsätta så hela veckan så går det kanske lite fortare tills det är helg. Vi hörs!

 

Av Cupper Ponie - 22 september 2015 07:39

Har sovmorgon idag, härligt. Troligen en kort dag i skolan idag igen. Efter 11 någon gång är det skoljoggen men jag är inte med på den. Kan inte springa när jag har mens, hade istället tänkt att plugga i skolan en stund. Om jag nu får det så att säga, annars cyklar jag hem. Ska även ta ett litet snack med SYV om praoen vi ska ha vecka 41. Tror jag vet var jag vill praoa, men jag vet inte om de tar emot praoelever. Ev görs ett omprov också. 


Beroende på när jag kommer hem blir det troligen ett träningspass innan stallet. Men det är inte säkert, kanske blir efter stallet. Vi får helt enkelt se. Ponnysarna ska tömköras. Blir ute på vägarna för Duracells del medans Apasche ska få jobba vidare i hagen. Även longering i galopp efteråt. Tror det börjar sitta mer och mer nu. Till och med när han sprang lös i hagen hade han rätt galopp i båda varven nästan hela tiden. Riktigt skönt att se. Regnet ska tydligen komma också under dagen, det var ju länge sen, eller? Så vi får se hur det går att tömköra Apasche i leran.

 

Gårdagens ridlektion gick ganska bra. Hoppning är då inte min starka sida direkt men det gick. Nästa vecka är det hästbyte, hoppas på att få den hästen jag vill ha då hon och jag passar bäst. Vi verkligen klickar helt enkelt. 

 

Om lite mer än en timme cyklar jag iväg till skolan så får vi se när jag cyklar hem från skolan. Ska blir riktigt skönt med endast två lektioner. Att slippa springa när jag har mens är också skönt. Vi hörs!

Börjar bli dags för lite nya bilder va? Hoppas på att min bror har lust att ta bilder på mig o ponnysarna någon helg

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards