cupperponie

Alla inlägg den 5 september 2015

Av Cupper Ponie - 5 september 2015 18:45

Startade morgonen med en ridtur på Duracell. Regn hängde i luften men vi gav oss ut ändå. Först fick han skritta och trava på långa tyglar. Märkte snabbt att han var full med energi så längre fram tog vi en galopp också. Sen travade vi på korta tyglar vägen hemåt. Han gick riktigt bra. Hur nöjd som helst. Det märks verkligen att han orkar väldigt mycket och har fått upp både kondis och muskler, kunde man inte riktigt tro första dagen man träffade köttbullen. Apasche tömkördes i regnet. Försökte få lite galopper men han var rent åt sakt omöjlig. När man väl fick galopp var det fel galopp. Suck. det är helt enkelt bara att träna, träna, träna. Kommer jobba på detta ett bra tag nu så han blir starkare och kan hålla ihop sig i galopp samt ha rätt galopp. Ska ringa mormor sen å höra om hon har nå bra tips att få han i rätt galopp. Annars å gick han riktigt bra i traven. Han verkligen flög fram. Ökad trav men samtidigt samlad, hur snygg som helst. Eftersom att det började ösregna tar jag mockning och städning i sadelkammaren i morgon.


Käkade lite vindruvor och banan efteråt till lunch. Orkade inte fixa något speciellt så jag tog de två första grejerna framför mig. Chillade en stund innan det var dags för träning. Gick kanon. Ev tar en pw senare ikväll. Ganska så direkt efter ha tränat, duchat och ätit städade jag rummet. Så nu är det fräscht och fint i mitt rum, undra hur länge det varar. 


Nu ska jag plugga lite. Tänkte inte lägga så mycket energi på det idag men jag ska kolla igenom vad det handlar om så jag har ett litet hum om saken iallafall. Innan jag går och lägger mig skrivs massa inlägg och sedan kommer denna dag vara avklarad. Nej nu är det pluggdags. Vi hörs!

  

Av Cupper Ponie - 5 september 2015 09:03

Om en stund drar jag till stallet. Apasche tömkörs, galoppjobb för hans del. Duracell blir det en ridtur på i alla gångarter. Tänkte passa på att mocka en del och fixa lite i sadelkammaren. Hade alltså tänkt att ta igen lite grejer som skulle ha gjorts när jag var sjuk. Men är man sjuk orkar man inte alla gånger. Efter stallet blir det träning någon timme. Ev tar en pw senare ikväll. Ikväll blir det även en del plugg. På fredag är det historiaprov och jag är lite efter då jag har varit sjuk. 


Så ser det ut denna lördag. När jag väl hinner under dagen ska en del inlägg skrivas. Behöver verkligen skriva av mig en del om saker som får mig riktigt jävla förbannad. Även lite andra inlägg mer än åsiktinlägg ska skrivas så ni får en del uppdatering under veckan. Nej, nu måste datorn laddas och jag ska iväg till stallet. Vi hörs!

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards