cupperponie

Alla inlägg den 11 september 2015

Av Cupper Ponie - 11 september 2015 14:33

Jag förstår inte vafan det är för fel. Tänker inte gå nå djupt in i det här men jag kan säga att jag tänker banne mig inte gå kvar på skolan jag går i. Saker och ting har spridit runt och jag är nu klassad som saker och ting. Det som sprids runt har jag inte sakt ett jävla ord om och de flesta tolkar allting helt fel. Men istället för att prata med mig så jag kan förklara det jag menar ska allt spridas runt så nu har jag blivit en massa saker. Jag vet inte riktigt om jag ska skratta eller gråta, på riktigt. Är de så fega att de inte kan fråga mig om vad jag menar när ändå just MIG det handlar om. 


Det var föräldrarmöta på skolan igår och tydligen har det kommit upp en massa historier om mig. Asså vad i helvete? Jag trodde verkligen att jag hade kommit till en helt ok klass men jag har kommit till en klass som mer beter sig som barnungar. Ev möte med rektorn på måndag men jag tänker fane mig inte gå, jag ska till ridskolan och varför ska jag gå på ett möte när alla ändå tolkar saker fel. 


Min farsa är förbannad över det som händer just nu, morsan vet jag inte än då jag inte har pratat med henne. Men jag blir så förbannad och irriterad. Vad går jag i för klass? Vad går jag i för skola? Tänker fanemig inte gå dit om de ska fortsätta sprida runt massa skit som de inte har minsta lilla aning om. Jag trodde 9:an skulle gå grymt bra så här innan gymnasiet men fan heller, så fel jag hade..


Nu ska jag bara dra till stallet och mysa med hästarna för de förstår mig. De tolkar inte det jag säger fel, de lyssnar och förstår. Kanske inte är så konstigt att jag har svårt att dras till människor trots allt. Usch säger jag bara. Jag mår skit.

Av Cupper Ponie - 11 september 2015 09:26

Blev en timmes löprunda och har nu pluggat runt 30 minuter. Allt sitter verkligen. Tror detta kommer gå fantastiskt bra. Tror detta är första gånger jag känner mig 100% säker på ett prov. Detta kommer gå så bra. Om ca 30 minuter drar jag till skolan och hoppas på att provet kommer gå perfekt. Inte helt säker på om vi verkligen börjar med SO, kanske har en kortis kemi emellan? Har noll koll när det gäller den delen. Hoppas iallafall på att provet går som jag hoppas. Siktar inte på ett A i betyg men blir jag godkänd är jag super glad och nöjd över mig själv. Har nog aldrig varit så här taggad på skola tidigare. Vi hörs!

  

Av Cupper Ponie - 11 september 2015 07:31

Det är fredag, nästbästa dagen på veckan. Bästa dagen är nog Lördag för då är man ledig och man behöver inte stressa över att skolan börjar dagen efter eller att man ska till skolan just den dagen. Ja ni fattar nog. Det är otroligt dimmigt ute. Hade tänkt att ta en springrunda direkt när jag hade vaknat men det gick väll inte riktigt då jag kan inte träna hungrig. Ni som kan, HUR? Berätta eran hemlighet. Har istället ätit en mumsig frukost i mörkret i mitt rum. Så fort frukosten har smällt drar jag ut på en löprunda. Får ha massa reflexer på då det är så dimmigt. Direkt efter löprundan blir det en snabb dusch och massa plugg. Om jag har fattat rätt är våran första lektion idag so så det blir perfekt med prov då. Då kan man plugga en massa innan och förhoppningsvis hamnar man inte i andra tankar och glömmer bort det man precis har läst. Och plugg efter en löprunda är nog det bästa för min del. Blir väldans mottaglig efter en löprunda. 


Slutar 14.00, ev cyklar till stallet men vi får se. Om det är lika varmt som det var igår blir det nog stallet på kvällen istället. Annars blir det för varmt helt enkelt. Duracell ska tömköras och Apasche longeras, ev lägger till lite tömkörning för Apasche del om jag känner att det behövs. Mocka ligghallen och om jag hinner mockar jag lite i hagen också. Det är iallafall fredag och jag hade inte tänkt att stressa någonting. Samma sak när det gäller provet. Inte stressa för att få sluta tidigare. Ta den tid det tar och göra mitt bästa. Nu börjar det bli dags för en löprunda och efter det massa plugg. Vi hörs!

    

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards