cupperponie

Alla inlägg den 15 september 2015

Av Cupper Ponie - 15 september 2015 20:39

Efter skolan drog jag iväg till stallet. Meningen var att ponnysarna skulle tömköras idag men det har verkligen ösregnat hela dagen så hagen var riktigt dynsur. Istället longerade jag dom i det höga gräset längst bort i hagen. Tyckte att det skulle passa bra ändå för då måste hästarna lyfta mer på benen så det blir även lite jobbigare för dom. De båda blev riktigt svettiga. Lät de galoppera ett tag i båda varven. Apasche var det som sakt svårt för i hans svåra galopp. Troligen då det blev jobbigare för han fick han för det mesta fel galopp men vi gjorde nya fattningar varje gång. Och när han fick rätt galopp fick han galoppera ett varv eller två och sedan sakta av till trav och sedan en ny fattning. För Duracell gick det väldans bra. Dock gick det segt för det mesta så jag fick mata på honom en del. Troligen var det jobbigt helt enkelt. Under tiden de longerades började det åska en del, mullrade bara sådan tur var. Hade det börjat blixtra hade vi gått in i ligghallen för att ta skydd så länge. Passade på att mocka när hästarna var färdiga samt en kortis med trickträning. 


Handlade lite på vägen hem och ganska så snabbt efter vi hade kommit hem började det åska igen. Jag körde ett träningspass men man kunde verkligen höra hur det smäll där ute. Hade det börjat blixtra skulle jag ha blivit livrädd. Köttade iallafall ett grymt bra benpass på 1,5 h och kom nyligen ur duschen. Ska nu endast ta det lugnt och i morgonbitti ska kameran rensas inför söndagen. Vet inte riktigt om det blir av än men det är lika bra att rensa den ifall att. Har som sakt sovmorgon i morgon så jag ska försöka hinna med att logga in här en stund också. 


Internet är otroligt segt just nu, troligen pga vädret så att se på serier är väll inte riktigt det lättaste just nu. Suck. Vi hörs!

 

Av Cupper Ponie - 15 september 2015 07:46

Har sovmorgon idag så det var inte nå brådis upp ur sängen idag inte. Om 1h cyklar jag iväg till skolan iallafall. Idag är det tydligen skolfoto vilket jag hatar. Avskyr skol och klassfoton. Hade iallafall inte tänkt vara nå speciellt utklädd. Jag kör på med det gamla vanliga. 15.35 slutar jag skolan så då drar jag hem o förbereder inför stallet. Ponnysarna ska tömköras samt Apasche longeras i galopp också, precis som vanligt alltså. När hästarna är klara blir det träning. Tänkte kötta ben/rumpa idag. Och eftersom att jag även har sovmorgon i morgon behöver jag inte stressa ifall jag kommer hem från stallet sent. Perfekt. 


I morgon ska jag hinna med att rensa kameran innan skolan så den är redo för massa nya bilder på söndag. Dock inte helt bestämt än om jag sa fota eller ej, men det får vi se i slutet av veckan vad det blir. Ev åker hööks i helgen också. Vet dock inte riktigt vad jag ska köpa haha. Får väll se vad jag hittar 


Hoppas på att inte få nå läxor den här veckan då jag inte alls har någon lust med läxor. Knappt så att jag hinner med mig själv när vi får fullt med skolarbete hem. På torsdag är det möte. Skitkul, öh nej. Vet knappt vad jag ska säga på mötet. Jag vet verkligen ingenting. Får typ ångest av att tänka på det bara. 


Är tillbaka till skolan idag iallafall, får vi se hur det kommer gå. Har en känsla av att det bara kommer gå åt skogen. Jag är på så dåligt humör och har varit det de senaste dagarna. Blir arg på minsta lilla grejs som går dåligt. Förutom i stallet, där är jag sällan arg, kanske därför jag är så beroende av hästar, just för att jag mår så bra av att vara bland dom. Vad det jag. Om något går åt helvete i skolan kommer jag säkert mest känna ''fuck it'' och drar hem. 


Idrottskläder ska packas och jag ska fortsätta titta på en serie en stund till. Vi hörs!

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards