cupperponie

Alla inlägg under december 2014

Av Cupper Ponie - 3 december 2014 14:06

Det var okej att stanna hemma och plugga för morsan. Så hela morgonen bestog av plugg. Gissa hur många uppgifter jag har gjort. Alla! Alla uppgifter som skulle göras är färdiga, måste fortsätta plugga till ett prov men jag kan det mesta. Dock ska en uppgift skrivas ut men skrivaren vill inte det jag vill så jag får vänta tills morsan har kommit hem. Vart färdig runt 12 tiden. Och då satte jag på en film och käkade nudlar. Samt gosat med kissen som vill ha uppmärksamhet och hållit på med hamstern. Det märks verkligen att hon är gammal men hon är fortfarande pigg och verkar må bra så det verkar ju inte vara som att hon ger upp när som helst. En stund efter jag hade ätit och kollat klart på film tog jag ett träningspass. Passet jag skulle ha gjort i förrgår och idag. Fick sendrag några gånger men släppte till slut. Har även hunnit se solen komma fram ur allt gråa. Stark och mysig sol var det. Nu har den dock lagt sig men himlen är fortfarande blå. 


Nu väntar jag på att mamma ska komma hem så jag kommer iväg till stallet. Tänkte först och främst att Durasell ska jobba nu. Hårdträning för knubbisen. Han ska allt svettas när vi är klara. Är inte riktigt 100 på vart vi ska ta vägen men det får vi se sen. Medans jag väntar på mamma ska ett inlägg skrivas och sedan får vi se om jag hinner skriva nå tidsinställt!

 

Har inte märkt förns nu att det här schemat missfärgas för varje gång. Haha, innan var det ju färg glatt men nu är det mer mörkt och trist. Äsch, får väll bli så helt enkelt!

Av Cupper Ponie - 3 december 2014 10:27

 

Här har vi min önskelista! Pengar, pengar och åter pengar.

 

Jag fyller ju år snart och julen är inte så långt ifrån heller. Inte ens säkert att jag kommer få något i år då min kamera fick bli tidig julklapp/present. Men man får väll hoppas på att jag får lite pengar iallafall. Sen vad jag vill göra med pengarna är en annan sak haha. Beroende på hur mycket jag skulle kunna få. Kanske spara en viss del och spendera för den andra delen. Eftersom att mina föräldrar har svårt att veta vad jag önskar mig varje år och jag själv har svårt att veta vad önskar jag alltid pengar, för då kan jag köpa själv när jag väl behöver. Längtar tills jag får barnbidrag för då slipper jag gnälla efter pengar av mamma när jag är pank. Kanske får något hästigt av någon kusin och kanske nå godis eller så av mina bröder men det är väll allt. Vad önskar ni er till jul?

Av Cupper Ponie - 3 december 2014 07:21

Då är det onsdag då och jag ska till skolan. Är helt och hållet trött, känner mig halvdöd. Jag brukar annars alltid vakna tidigt osv men pgr av skolan blir jag tröttare och behöver längre sömn. Nästa så att jag vill gå i ide. Får försöka lida igenom dagen trots allt. Sista lektionen är matte, kommer nog ha somnat på bordet. Vet inte heller om min cykel är fixad. Är den inte fixad skippar jag nog skolan trots allt. Kommer inte hinna gå och ingen av mina föräldrar är nog hemma. Life is just great. Snälla cykel var sönder. Efter skolan ska jag försöka åka till stallet, får väll se hur kallt och hur mörkt det är. Kolsvart kommer det vara men ändå. Måste så klart plugga sen ikväll. Fysikprov i morgon. Orkar verkligen inte. Kommer säkert få reda på hur det gick på kemiprovet idag också. Jag är redo för ett stort fet F. Måste städa mitt rum nu när jag tänker på det, men eftersom att min katt fäller så mycket så finns det ingen mening. All damm är ju från henne, den lille skiten.


Asså näe, det känns bara så dåligt just nu. Nästa så att jag vill stanna hemma och plugga istället. Känns som att det skulle behövas. Ska ringa morsan och se vad hon säger. Ha det bra så länge!

 

Av Cupper Ponie - 2 december 2014 19:17

God kväll! Har precis blivit klar med att försöka plugga vilket har gått åt skogen. Har en biologiuppgift muntligt i morgon och det går åt helvete. Måste prata med min lärare i morgon. Känner mig väldigt stressad med alla skoluppgifter just nu, troligen för att det är nu i slutet de ska bomba med prov och läxor då betygen snart sätts. Blir på dåligt humör, skriker, bölar osv pgr av detta. Allt går bara åt helvete. 


Var iallafall i stallet idag så något positivt hände under dagen iallafall. Nu när marken har fryst är det ingen lera som kan sätta sig i ponnysarnas päls- Lycka! Inga skitiga hästar här inte. Fast Durasell lyckas fortfarande bli skitig men det är inte så mycket vilket är tur. Tog en lugn tömkörningsrunda med Apasche och Durasell fick hänga med bredvid. Mycket övergångar i skritt och trav. Apasche var pigg och glad. Slängde lite extra med huvudet och hoppade små hopp när jag satte han igång till trav. Typical glad Apasche. Durasell ville gärna bita på Apasche rumpa, den lille fulingen. Men han lugnade ner sig efter en stund tack och lov. Måste fortsätta jobba med att få Apasche helt stilla när han ska stå stilla men måste först och främst jobba det med Durasell då han kan inte stå stilla alls. Apasche kan iallafall stanna en stund. Men Durasell går runt och runt, backar, sparkar( om man har otur ) och blir helt enkelt grinig. Apasche kan däremot vända huvudet mot mig, typ som att han frågar ''Är du klar nu så vi kan gå?''. Gullig like always. Tycker iallafall att det gick super bra idag. Båda verkade också nöjda över en kort runda i kylan. 


Efter stallet hade jag tänkt att träna men pluggade först. Allt gick sedan åt skogen så jag hinner inte träna något. Hatar när det blir så! Istället får jag ta två pass i ett i morgon istället. Blir så frustread över skolan, plugg och allt det där. Nej, jag ställer inte så mycket krav på mig, men skolan och lärare ställer krav på mig. Nästa gång är det min tur att ställa krav, ställa krav på lärarna. Min mamma tycker det är så dumt att ha läxor med hem och det gör jag med. Så nu tänker jag säga ifrån när vi ska få läxor hem. Samt måste jag verkligen ställa krav på min kemilärare. Han lär oss på ett sett de flesta inte fattar. Tycker att vi elever ställer för lite krav på våra lärare och det tycker jag vi elever borde ändra på. Jag kommer börja ställa krav, får vi se om någon hänger med och gör samma sak.


Känns som att jag skriver mycket om skolan.. Men det behövs, det finns så mycket fel i skolan som jag vill göra åt. Någonstans får man väll börja helt enkelt. Samt att jag behöver skriva av mig lite. Nej, nu ska jag ta det lugnt en stund och sedan gå och lägga mig. Hm..Kanske hinner med ett träningspass iallafall?

Åå, tänk om man var ett katt. Slappa hela dagarna, känna ingen press, istället ställa krav på sina bekänter(människorna). ''Mat'' ''Gissa vad som hände idag'' ''Var fan har du varit? Servis tack, jag är hungrig''


Av Cupper Ponie - 2 december 2014 15:00

Du behöver:

• Äpple, röd eller grön, du väljer
• Äppelskärar sak som tar bort kärnhuset

• Jordnöjdssmör

• Chokladknappar(valfritt)


Börja med att skära bort kärnhuset med vad nu den där grejen kallas. Se till att det inte är någon kärna kvar i hålet, jag brukar skölja vatten i hållet för säkerhetens skull. Skär sedan bort över och underdelen. Om man vill kan man använda över och under delen som en del men jag brukar slänga dom istället. Skär sedan i den tjockleken du vill ha. Ta sedan två delar och bre på så mycket jordnötssmör du vill ha. För mig går det alltid åt helvete att bre på jordnötssmöret men det kan nog vara för att det blir så blött på äpplet. Tror det är meningen att man ska låta det torka lite. Om man vill ha chokladknappar på så lägg på hur mycket man vill ha. Det är mörk choklad så det är nyttig choklad. Sätt sedan ihop två ringar, om du vill ha choklad på toppen är det bara att lägga på. Sedan är du klar. Super gott! Är man allergisk mot jordnötssmör kan man nog använda annat liknande.

 

Av Cupper Ponie - 2 december 2014 13:15

 

Av Cupper Ponie - 2 december 2014 12:00

  

        -Klickbara

Av Cupper Ponie - 2 december 2014 11:17

         

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards