cupperponie

Alla inlägg under juni 2015

Av Cupper Ponie - 6 juni 2015 07:47

Nästan så att man skulle kunna tro det faktist. Grått och trist ute, ev ska det regna också. Jag som hade hoppats på att kunna äta frukost ute på balkongen utan att frysa allt för mycket. Men nej det sket sig. Istället ligger jag fortfarande under mitt täcke med en mumsig frukost bredvid mig. Den mumsiga frukosten består av vaniljyogurt och frusna hallon. Dör så gott. 


Under dagen blir det en tur till stallet. De ska få jobba hårt i helgen tänkte jag. Igår skulle de ha fått jobba hårt men det blev inte riktigt så. Blev tvungen att få prova på en grej till sommarjobbet. Rätt spännande faktist. Ska få fortsätta prova samma grej igen på tisdag. Perfekt. Hästarna fick det alltså rätt lugnt igår. Durasell red jag en stund i mest bara skritt och Apasche longerade jag i ca 30 minuter. Idag blir det däremot hårt arbete för tjockisarna. Tänkte tömköra Durasell med Apasche på släp så drar vi ut på en tur mot Arboga. Beroende på hur lång tid det tar så ska jag nog promenera de sen en stund i skogen. Självklart ska de få vila en stund emellan. Tänkte ändå städa lite i sadelkammaren. Men en promenad blir perfekt avslut sen. I sadelkammaren ligger borstar lite huller om buller och en massa pälstussar från hästarna ligger på golvet. Om ni undrar hur tussarna kommer in i sadelkammaren så har det flygit in dit när man har borstat av massa vinterpäls. Tänkte ev smörja tränsen och selen också. Om jag orkar och hinner ska det mockas lite i hagen på vissa ställen. 


Så det blir väll typ en heldag i stallet. Tänkte inte träna någonting ikväll efter dessa två intensiva dagarna. Men i stallet rör jag på mig en del ändå så, o om jag skulle bli uttråkad kan jag lika gärna köra yoga. Ska nu fortsätta med mitt, vi hörs!

 

Av Cupper Ponie - 5 juni 2015 14:01

Nu tar jag helg. Fredagens pass är avklarad och jag är nöjd. Dagen började med ett styrkepass i två timmar och sedan hade vi lunch. Det här styrkepasset var inte så himla roligt men bättre än inget anatar jag? Efter lunchen var det kondition men med en liten twist, för vi skulle dansa. Dans i tackt till olika låtar och det var skitkul. Ibland höll jag verkligen på att dö men när man väl kom in i det så var det inte lika hemskt längre. 


Slutade halv 2 ungefär. Skippade att duscha i skolan då jag ändå ska iväg till stallet. Solen skiner och det blåser knappt. Superskönt ute. Kanske tar med kameran till stallet? Hade inte varit så fel. Är inte lika trött som igår heller så idag ska ponnysarna allt få jobba. I går blev det mest bara mys. 


Okej, nästa vecka är sista veckan i skolan. Hallelulja! Kommer inte ens ihåg vad vi ska göra sista veckan mer än att vi slutar på fredag. Sista veckan kommer jag iallafall lägga mer tid på stallet och träningen, inga måsten, bara vara. Ska bli så skönt med lov. Är sjukt skoltrött så det behövs. Så laddar vi upp för 9:an i höst då. Vi hörs!

 

Av Cupper Ponie - 4 juni 2015 15:13

Först simning 1000 meter, klarade det på 30 minuter. Lärarna var till och med förvånade då jag är typ den kortaste av alla i gruppen. Brukar köra 1000 meter på 30 minuter iallafall så ja. Längre fram kanske det går på 25 minuter? Vad vet jag. Sen skulle vi springa ca 8 kilometer. Gick superbra ungefär halva vägen men sen fick jag en flugjävel i ögat, ont i huvudet och underlaget sög. Är inte så mycket för att springa på grus och stenar. Men jag klarade det på ca 2 timmar iallafall. Bra början iallafall. Cyklade sedan hem för att byta cykel och kläder. Så var det dags för att cykla 3 mil. Gick superbra förutom vägen tillbaka. Där fick man en del motvind som inte alls var så rolig. Hoppade av cykeln nå enstaka gånger för att det gick verkligen inte att komma fram. Hade ingen tid för att krångla heller. Detta tog 1h 25 minuter. Shit säger jag bara. Trodde att jag skulle bli försenad till tandläkaren haha. Men gasade hem och åkte direkt till tandläkaren.


Nu är jag mer eller mindre död. Ska vila en stund innan jag åker till stallet. Blir nog mest bara mys och bus idag. Är så trött så jag håller på att stendö. I morgon är det då kondition och styrka, let's die a little bit more. Kommer däremot sova jävla bra inatt, precis vad som behövs för att orka med morgondagen. 


Sjukt nöjd och stolt över att jag faktist klarade detta. Är inte så van med att cykla och springa långt men i did it. Nu vila, sen väntar stallet. Vi hörs!

  

Min katt borde också röra på sig så fet hon är.. Men mig lyssnar hon aldrig på

Av Cupper Ponie - 4 juni 2015 06:20

Nu är torsdagen här och äntligen börjar det synas att det är juni. Lite lätt morgonsol, lugnare vind och ca 12 grader så här på morgonen. Hoppas solen håller sig kvar hela dagen och att vinden är lugn. Ska snart upp ur sängen för att käka frukost innan jag drar till badet. Ska simma 1000 m, alltså 20 varv. Brukar simma runt 20 varv när jag är på badet så inget nytt på himlen direkt. Sen ska vi ut och springa ca 7 km. Kommer nog gå ganska trögt då simmningen inte är bra att ha först. Hade jag fått bestämma hade vi avslutat med simmning. 


Längtar tills jag ska till tandläkaren idag. Vill få ordning på tanden, hoppas det finns något man kan göra åt det också. Annars blir jag sur. Stallet blir det sen iallafall. Tror båda får tömköras. De får defenetivt jobba hårdare idag än vad de gjorde igår. Vill att svettet ska rinna ;)


Ska nu kolla vidare på bloggar innan badet. Vi hörs!

 

Av Cupper Ponie - 3 juni 2015 20:29

Triathlon i morgon och jag har packat allt som ska med. Löpkläder och baddräckt, efter löpningen har vi lunch och då cyklar jag hem o byter cykel. Ska försöka hinna med att cykla ca 3 mil innan jag ska till tandläkaren, ska höra med lärarna om jag hinner eller ej. Om jag inte hinner ska jag nog cykla en kortare runda. Hoppas på att vinden har lugnat ner sig bara, annars blir det jobbigt som inihelvete. Efter tandläkaren drar jag till stallet. Kanske cyklar, beror på vind och ork, är nog ganska så slutkörd efter triatholnen. Om jag cyklar de där 3 milen kommer jag även cykla förbi ponnysarna haha. Kanske ska vissla på dom? De lyssnar alltid på mig när jag visslar så ja, why not?


På fredag är kondition och styrketräning. Längtar som bara den. Kommer vara trött efter dessa två dagar, men så värt det. Ska ge allt och lite till under dessa dagar och sedan vila på lördag, ev yoga. Perfekt. Nu, sova så jag orkar med morgondagen. Vi hörs!

 

Av Cupper Ponie - 3 juni 2015 17:08

Har varit storm hela dagen. Skitdrygt, när ska det sluta blåsa!? Tog mig till stallet iallafall vid lunch. Slapp cykla för då hade jag nog bokstavlingen flygit iväg. Började med att longera Durasell vilket gick helt okej. Inte så lätt för honom att höra min röst när vinden susar i öronen. Travade en del i olika tempon, la till nå enstaka galopp. Blev lite trickträning när vi ändå höll på också. Tömkörde honom sedan en stund i mestadels bara trav. Han tyckte att det var jobbigt efter ett tag så han drog gärna tömmarna ur mina händer. Men han fick kämpa på. Krävde dock inte så mycket av honom då det blåste så mycket. Nöjd var han iallafall. Frustade och rullade sig lerig i hagen, det är en nöjd Durasell, dock blir jag själv lite småsur då jag måste borsta bort skiten sen också. Men men, ändå rätt så mysigt att borsta honom, speciellt på fläsket för där älskar han att bli kliad. Kamelnäsa varje gång.


Apasche var inte riktigt på humör att följa med ut, han ville hellre vara i hagen. Hm, han verkar hata vinden lika mycket som jag gör. Men iväg kom vi. Tömkörde en del i trav, olika tempon osv. Ingen ro för denna ponny idag inte. Han blev rädd för var och vartannat grässtrå som rörde på sig. Så typsikt när det blåser. Tog en tur in i skogen vilket var ett smart val för då slapp vi vinden. Men hem ville han fortfarande. Han försökte svänga hemåt men det fick han icke. När vi väl drog hemåt så skulle det gå fort. Fick han trava nästan hela vägen hem och i uppförsbackarna fick han trava sitt snabbaste samt lite kort galopp. Det gillade han verkligen. Dessa små skruttar älskar att öka takten i uppförsbackarna, alltså älskar de att jobba. Skrittade iallafall Apasche sen resten av vägen. Svettig och nöjd ponny rullade sedan glatt i hagen. Tur han iallafall inte tar närmaste lerpölen som Durasell gör. Apasche är lite mer renlig av sig och kör antingen på gräs eller torr mark när det väl finns chans till det.

 

Av Cupper Ponie - 3 juni 2015 11:15

         

Av Cupper Ponie - 3 juni 2015 08:34

När jag vaknade trodde jag att klockan stog på 6. Så då passade jag på att sova en timme till. Men jag hade sett fel på klockan för egentligen var kl 7. Istället vaknade jag 8 sen. Men kul. Hann inte cykla iväg till skolan för att hänga med bussen till golfbanan. Perfekt. Är även sjukt trött då jag inte riktigt har sovit speciellt bra. Tanden är ju hämsk. Kan varken äta eller borsta tänderna utan att det bara blir värre. 

Kommer inte iväg till tandläkaren förens i morrn heller. Varför händer detta just denna vecka? Av alla veckor så har en tand fått för sig saker just denna vecka. Är dock inte så sugen på golf i skitvädret. Blåser nästan storm ute, hej sommar. 

 

Kanske missar att cykla i morgon som sista grej på trialthon. Vet inte hur lång tid det tar att cykla och jag har tid hos tandläkaren 14:20. Ska höra med lärarna i morrn om jag hinner eller ej. 

 

Idag blir det istället vila under förmiddagen och stallet under eftermiddagen. Hoppas på att man inte blåser bort där ute bara. Ska även hinna med yoga ikväll, blir perfekt innan hårdträningen i två dagar startar. Bloggen ska jag lägga en del tid på idag vilket kommer behövas. En ny header skulle jag också vilja fixa, jag har en tanke i bakhuvet men jag vet inte riktigt hur jag ska lyckas få det jag hade tänkt. Ska klura lite på den saken så får vi se om jag kommer på något sätt. Vi hörs!

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards