cupperponie

Direktlänk till inlägg 29 juli 2015

Mys, tömkörning och ev portalbyte

Av Cupper Ponie - 29 juli 2015 20:07

Mötte detta i morse så innan motion för ponnysarna blev det mys. Hade en avis Durasell vid sidan om som gärna ville ha pussar. Apasche är en sådan som kan mysa då och då men tröttnar snabbt, Durasell är som en hund och ska ha uppmärksamhet heela tiden. Kan säga att ibland är det små bråk mellan ponnysarna om vem som ska få mest uppmärksamhet. 


När Apasche väl ställde sig upp tog jag med Durasell ut ur hagen. Borstade och friserade för ett tömkörningpass. ''Nya'' pannbandet fick han också ha på sig idag, tänkte ta huvan också men han hade inge flugor i öronen denna gång så den fick ligga kvar i sadelkammaren, ångrade dock det i slutet av passet. Skrittade igång han med långa tömmar en stund. Fick allt jobba på att få honom framåt då det märks att han inte har tömkörts på ett tag. Ska ta med spöt nästa gång så vi får lite mer framåtbjudning. Efter ha skrittat igång honom ett tag fick han trava hela rundan. Ibland gjorde vi lite slalom samt ställde honom åt höger och vänster. När vi var tillbaka var han fuktig i pälsen, inte svettig men inte torr, alltså påbörjan av svett. Fick upp flåset en del som också var meningen idag. Tror han fortfarande är lite smått trött sen söndags, vet själv hur det känns att vara mör i kroppen flera dagar efter ett ordentligt träningspass. 


Apasche fick busa lite i hagen. Vi båda hade väldigt kul trots vi höll på en kort stund, men den stunden räckte. I helgen tänkte jag sätta träns på honom igen och bara låta han rulla på under tömkörningen. När ägaren väl har kommit hem igen så ska jag prata med henne om Apasche's bett, att det är för stort. Alla möjliga grejer Apasche passade i förra året har blivit för stort. Men det är ett bra tecken då han har gått ner mycket i vikt. Efter lite bus jobbade jag till 16.00 Tänkte först sluta 17.00 som vanligt men isåfall skulle jag inte ha haft nå jobb att göra i morgon, gäller att ballensera det hela. 


Portalbyte? Låter det intressant? Har själv funderat ett tag på att byta till Nouw eller så just för att utvecklas mer. Har mina aningar, funderar även på att byta namn isåfall men vet inte till vad, vi får väll se sen. Har fått massa inspration som jag skulle vilja lägga ut på en annan portal. Ska försöka komma med ett beslut i helgen. 


Som ni även märker är det ganska oaktivt här på bloggen men det är fortfarande sommarlov, inte så många bloggar som ligger på topp under sommarlovet ;) Så fort skolan börjar sätts väll allt igång igen, så länge kommer inlägg då och då, förhoppningsvis har jag massa inspo igen när jag kommer tillbaka helt och hållet. Nu ska jag läsa en stund innan läggdags. Jobb i morgon igen och troligen ingenting på fredag ifall jag har hunnit bli klar med allt arbete för denna vecka. Vi hörs!

  Bjuder på denna bild från gårdagens promenad i ösregnet, blöt ponny som inte ville röra på sig

Har träns på bara för att visa upp pannbandet :-D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cupper Ponie - 18 november 2015 14:15


Nu släpper jag bomben. För ett bra tag sedan började jag fixa med en liten hemlig grej. Och den grejen är en ny blogg. Jag kände för att fortsätta att skriva ner mina tankar och vardag men inte här. Nu kan ni istället läsa om mig och mitt liv på nouw...

Av Cupper Ponie - 18 november 2015 13:59

Kod för att importera min blogg till Nouw: 3982655804

Av Cupper Ponie - 18 november 2015 08:19

          För några veckor sedan fick jag äran att fota min kompis lilla vovve. Hur söt liksom? Det var inte lätt att få han koncentrerad på kamerna men det gick. Vi testade lite alla möjliga platser. Först och främst natur. Men även lite mind...

Av Cupper Ponie - 17 november 2015 20:04

   

Av Cupper Ponie - 17 november 2015 19:39


Rösta gärna på kryddan HÄR Skulle vara super snällt om ni gjorde det :)   ...

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards