cupperponie

Direktlänk till inlägg 18 september 2015

Min fredag

Av Cupper Ponie - 18 september 2015 19:20

Efter lite velande cyklade jag iväg till stallet i ösregn. Blåste nästan storm gjorde det också. Inte lätt att cykla om man säger så. Hade även regnkläder på men de höll sig inte så länge. Gosade iallafall med hästarna i ligghallen ett tag tills regnet började avta. Tog sedan upp Apasche och gjorde iordning honom. Tänkte tömköra men det blev longering då vädret var riktigt hemskt. Och att tömköra Apasche när det blåser som inihelvete är inte alltid så roligt då han mer är i luften än på marken. Men han longerades i alla gångarter i båda varven. Hans svåra galopp är fortfarande svår men den är helt klart bättre. Duracell fick också longeras i alla gångarter. Det tyckte han var riktigt jobbigt så svettet rann en del. Fick vänta ett tag på skjuss hem men det gjorde inget, gosade med hästarna så länge. 


När jag väl kom hem käkade jag lite snabbt och sedan körde ett ben/rump pass som gick kanon. Passade på att ta en pw till coop för att köpa lite naturgodis. Tror inte jag någonsin kommer göra det igen själv. Jag är livrädd. Det är så obehagligt att gå bland folk ute på stan. Vissa saktar ner sina bilar, vissa går saktade, vissa stannar etc. Det är så läskigt för man vet aldrig om någon tänker kidnappa mig eller våldta mig. Är inte det lite hemskt att var man än går är man aldrig säker. Det skrämmer mig och jag kommer aldrig klara av att ta promenader eller springa på kvällarna. Knappt så att man är säker på dagarna heller egentligen. Det är verkligen hemskt hur det ser ut i dagens samhälle, och att ingen gör åt det är ännu värre. 


Kameran är rensad så i morgon läggs den på laddning och sedan är den redo för söndagen. I morgon blir tidig uppstigning då farsan kör mig till stallet så får jag cykla hem sen. Hoppas på medvind hem bara. Troligen blir det promenad för hästarna i morgon men om vädret tillåter kanske det kan tömköras eller något sådant. Vi får se. Nu ska jag ta det helt lugnt och värma mig under täcket, fryser som bara den. Vi hörs!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cupper Ponie - 18 november 2015 14:15


Nu släpper jag bomben. För ett bra tag sedan började jag fixa med en liten hemlig grej. Och den grejen är en ny blogg. Jag kände för att fortsätta att skriva ner mina tankar och vardag men inte här. Nu kan ni istället läsa om mig och mitt liv på nouw...

Av Cupper Ponie - 18 november 2015 13:59

Kod för att importera min blogg till Nouw: 3982655804

Av Cupper Ponie - 18 november 2015 08:19

          För några veckor sedan fick jag äran att fota min kompis lilla vovve. Hur söt liksom? Det var inte lätt att få han koncentrerad på kamerna men det gick. Vi testade lite alla möjliga platser. Först och främst natur. Men även lite mind...

Av Cupper Ponie - 17 november 2015 20:04

   

Av Cupper Ponie - 17 november 2015 19:39


Rösta gärna på kryddan HÄR Skulle vara super snällt om ni gjorde det :)   ...

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards