cupperponie

Direktlänk till inlägg 25 september 2015

Möte, plugg, träning & stall

Av Cupper Ponie - 25 september 2015 20:35

Dagen startades med ett möte på skolan. Hände inte så mycket mer än ha snackat lite om hur det känns i skolan osv nu när problemet är löst. Dock har stämningen hemsk i klassen. Massa bråk- killar mot tjejer. Dock är inte jag så mycket för att bråka så jag är inte inblandad i det hela. Men jag får en känsla i kroppen att jag borde göra någonting när det faktist händer något som inte är okej. På något sätt får jag dock inte fram något vilket är så drygt. Måste helt enkelt verkligen säga lägg av, håll käften, det där är inte okej etc etc när det verkligen behövs. Jag har aldrig varit så mycket för att bråka men nu är det banne mig dags att verkligen säga till så som klassen håller på. Fy fan säger jag bara. Hur som helst så efter mötet satt jag och pluggade en stund innan första lektionen för dagen. Hade sedan en lektion innan vi drog vidare för att titta på en teater. Den var helt klart bra. Rolig men seriös på samma gång. 20 sätt att överleva högstadiet hette den. Kände igen mig i vissa saker som de tog upp och ja, den var bra helt enkelt. 


Cyklade hem vid halv 2. Hade engelskatest idag så jag kom hem tidigare än väntat. Körde direkt ett armpass när jag kom hem. Blev inte så hårt men det räckte. Har jobbat på bra den här veckan helt klart. Åkte sedan vidare till stallet. Tömkörde Duracell först. Tog lite tid att få fram honom men han gick annars kanon. Apasche longerades som också gick kanon. Trött och svettig efteråt men han var riktigt grym. Han orkade mer än vad jag förväntade mig då det är jobbigt att galoppera intervaller när man är svagare i ena varvet. Men det gick riktigt bra. Kameran har rensats ifall jag skulle få för mig att dra till ridskolan o fota en P&J på söndag. Inte helt 100 än men vi får se. Ska försöka få lite bilder på hästarna i helgen också, behövs lite mer höst här på bloggen tycker jag. 

 

Ska snart sova, är trött och kommer nog verkligen behöva vila ut efter denna vecka för att ladda upp ny energi till nästa vecka. Kommer ha fullt med plugg i helgen också. Skitkul, eller inte. Vi hörs!

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cupper Ponie - 18 november 2015 14:15


Nu släpper jag bomben. För ett bra tag sedan började jag fixa med en liten hemlig grej. Och den grejen är en ny blogg. Jag kände för att fortsätta att skriva ner mina tankar och vardag men inte här. Nu kan ni istället läsa om mig och mitt liv på nouw...

Av Cupper Ponie - 18 november 2015 13:59

Kod för att importera min blogg till Nouw: 3982655804

Av Cupper Ponie - 18 november 2015 08:19

          För några veckor sedan fick jag äran att fota min kompis lilla vovve. Hur söt liksom? Det var inte lätt att få han koncentrerad på kamerna men det gick. Vi testade lite alla möjliga platser. Först och främst natur. Men även lite mind...

Av Cupper Ponie - 17 november 2015 20:04

   

Av Cupper Ponie - 17 november 2015 19:39


Rösta gärna på kryddan HÄR Skulle vara super snällt om ni gjorde det :)   ...

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards