cupperponie

Alla inlägg den 2 maj 2015

Av Cupper Ponie - 2 maj 2015 16:17

Ändrade planerna lite just för Apasche's skull. Då han hatar promenader tog jag en lång tömkörningstur med honom istället. Travade mesta dels hela vägen men sen kom vi till en gård och Apasche blev livrädd. Såg att i hagen vid vägen, som för det mesta alltid varit tom, innehöll två grisar. En livrädd häst framför mig och en bilförare flera meter bakom. This will be fun. Grisarna var ju så himla nyfikna men Apasche tyckte inte om det. Fick dra han förbi just för att bilförare skulle slippa stå stilla bara för att Apasche håller på. Fortsatte en lång bit bort i mycket trav. När vi var påväg hem gick vi förbi grisarna igen. Stog någon meter ifrån hagen så Apasche kunde få titta på grisarna. Nöff sa grisarna några gånger. Apasche stegrade, fnös och ville dra iväg. Men ånej, här står du stilla hästjävel. Han lugnade ner sig efter ett tag men fortfarande spänd och rädd. Kom förbi efter kanske en halvtimme. När vi sedan skulle fortsätta gå vände Apasche sig om mot grisarna och vart nyfiken. Suck vilken tönt han är. Får gå förbi där några fler gånger så han vänjer sig. Resten av hemvägen gick iallafall bra. Både han och jag var trötta så skritt blev det resten av hemvägen. 

 

Av Cupper Ponie - 2 maj 2015 07:56

Är verkligen trött på den här förkylningen. Dödstrött och nästan ont i halsen. Vill inte ha det här nå mer! Jag vill träna, inte vara förkyld. Har massa vätska i kroppen jag vill bli av med men det är inte så lätt när man är sjuk. Hoppas på att vara friskare i morgon för då ska det vara sol. Då vill inte jag sitta inne. Ska försöka ta mig till stallet idag iallafall. Dock ska det regna en stund men det skiter jag i. Tänkte bara ta en promenad med hästarna och sedan mocka en del i hagen. Måste köpa halstabletter också. 


Så fort den här jävla förkylningen försvinner blir det hårdträning för både mig och hästarna. Det kommer behövas. Om min brorsa tänkte komma hem med sjukdommar igen får han inte komma hem. För jag har inte tid eller ork med mer sjukdom. 


Om jag fortfarande är så här sjuk på måndag stannar jag nog hemma. Hate to say it doe. Vill så himla gärna till skolan för att fixade sista grejerna i skolan, sen tar jag semester ;) Men om jag ska va sjuk blir det svårt. 


Nog om förkylning. Som sakt blir det promenad med hästarna idag. Långpromenad i skogen eller något sådant är tänkt. Kan säga att Durasell kommer älska promenaden, Apasche kommer hata promenaden. Durasell älskar allt som inte är jobbigt, därför älskar han promenader. Apasche älskar allt som är jobbigt, därför hatar han promenader. Haha, kanske låter lite sjukt att jag säger så när jag inte äns förstår hästarnas språk. Men man ser det på dom. Tro mig. 


Får väll hitta på något vettigt att göra innan stallet. Vi hörs!

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards