cupperponie

Alla inlägg den 18 maj 2015

Av Cupper Ponie - 18 maj 2015 19:26

som vanligt vill inte internet fungera som det ska, typiskt måndagar.. Ni får nog vänta tills i morgon med dagens ridpass. Här nedan får ni iallafall se vad för inlägg som kommer framöver, inte allt kommer under veckan. Vissa saker kommer längre fram med det ska skrivas under veckan. Som ni även ser ska jag vackta farsans katt, från fredag till lördag. Kameran hänger nog med så får ni lite nya bilder på henne också. Vi hörs i morgon, hoppas internet funkar då bara!

Av Cupper Ponie - 18 maj 2015 12:15

Måndag: Skola till 15:00, ridskolan-dressyr, om jag hinner tar jag en löprunda

Tisdag: Skola till 16:00. Apasche promeneras och Durasell tömkörs, tar sedan ett armpass.

Onsdag: Skola till 16:00. Båda ponnyer promeneras. Tränar sedan hemma, Cardio eller HIIT.

Torsdag: Skola till 15:00. Apasche promeneras och Durasell longeras. Tränar ben och rumpa hemma.

Fredag: Skola till 14:40. Apasche promeneras och Durasell tömkörs. Vila från träningen, ev tar promenad.

Lördag: Apasche promeneras och om vädret tillåter blir det en löprunda med Durasell. 

Söndag: Apasche promeneras och Durasell tömkörs.


Apasche promeneras hela veckan. Ska prova trava korta sträckor med honom nästa vecka. Durasell får det lugnare med tömkörningen, istället ska han få hitta på annat så han inte tröttnar på tömkörning. Skolarbeten kommer fixas om det finns nå. Kommer inte riktigt ihåg om det är nå läxor o prov denna vecka. Men troligen någon uppgift kommer att komma in. Träningen ska jag försöka lägga en del fokus när det ändå är så lugnt i skolan. Om det finns möjlighet kommer kameran kanske få följa med till stallet under veckan.

  

Av Cupper Ponie - 18 maj 2015 07:05

Veckan börjar med regn, det hade vi inte i går... Jag däremot startade med att vakna ca 30 minuter tidigare för att hinna fixa frukost och blogga. Blev en jordgubb, blåbär och banansmoothie med surdegsbröd på sidan om. Hamstern hittade jag på golvet också, på något sett kom hon ut ur buren. Troligen för att taket var öppet men man brukar alltid höra när hon klättrar upp där, men inte denna gång. Aja, hon mår prima, lite dammig och hungrig bara men vi delade på min frukost. 


Om en stund ska jag byta om och fixa inför skolan. Inte minsta lilla taggad säger jag er. Hade väldigt gärna ha sommarlov, typ nu. Dock är det skitväder om de flesta dagarna än så länge, så jag kan nog vänta tills i sommar. Men veckorna får gärna gå fortare. Tror inte att vi har nå fler lediga dagar innan vecka 23, hoppas jag har fel. 


Hur som helst, jag slutar 15:00 precis som vanligt, på min skola får vi aldrig sluta tidigare. Kommer sedan hem. Tänkte ta en löprunda men än så länge är jag osäker. Beror på om det fortfarande regnar eller ej. Om det inte regnar tar jag en runda iallafall. Sen vid halv 5 åker jag till ridskolan. Dressyr idag och vi ska byta häst. Får vi se vem jag får. Bloggar sen ikväll, så får vi höras så länge!

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards