cupperponie

Alla inlägg den 1 maj 2015

Av Cupper Ponie - 1 maj 2015 16:59

Regnet smattrar mot fönstret, precis som det har gjort hela eftermiddagen. Hann ut med hästarna några timmar iallafall. Durasell tömkördes, lite mer krav denna gång och det gick han icke med på. Sparkade mot mig en gång när det blev jobbigt enligt herr Durasell. Han nuddade bara tåspetsen på min tumme men inget allvarligt. Fick han en rejäl spark tillbaka. Då vart det inge mer med det, han kämpade igenom alla kraven hur jobbigt han än tyckte det var. Mohahaha. Har börjat få till skänkelvikningen under tömkörning också, superkul. I vänster varv så har han fått för sig att ha vänsterställning heela tiden, och för mycket. Måste få han mer rak men vi jobbar på det. I slutet fick han gå lite alla möjliga vägar just för att jag skulle se att han hängde med på noterna. Svettig men nöjd häst efter det. Apasche longerades. En massa energi hade han så vi kom i gång i galopp ganska fort. Lät han bara få rulla på i galoppen hur länge han ville. Men jag såg bara till att han hade rätt galopp. Både han och Durasell har svårt med rätt galopp i varsit varv. Så det var det enda jag tänkte på i galoppen. När han hade fått galoppera av sig i båda varven fick han trava i tempot han ville vara i. Alltså räcertrav. Men sen så när energin hade lagt sig fick vi en fin lugn trav. Trött blev han helt klart, knappt så han orkade öka. Men frustade och sökte sig ner gjorde han. Avslutade sedan med lite bus. Det gillade han starkt. Slängde med frambenen och huvudet hit och dit, han hade skitkul. 


Efter stallet åkte jag till ÖB för att kolla på en mixer. Hittade en superbra mixer för 200 kr. Perfekt köp. Åkte sedan hem, käkade lunch och sedan hemmagjord glass för min hals skull. Gjorde en glass i morse som endast innehåller två ingridienser, nyttiga dessutom. Recept kommer längre fram! Har sedan gjort mesta dels ingenting. Katten somnade på mitt tangentbord under tiden jag fixade lite inlägg i utkastet. Ska fortsätta skriva på dom efter detta inlägg är färdigskrivet. När jag ändå håller på att skriva inlägg får ni gärna komma med förslag på vad ni vill läsa om här. Hästar, träning, foto, u named it. Kom med förslag så ska jag försöka fixa det. 


I morrn ska det regna hela dagen, får väll bli regnkläder i stallet då. Tror det blir en långpromenad. På söndag blir det nog en löprunda om solen tänkte komma fram. Vi hörs!

 

Av Cupper Ponie - 1 maj 2015 15:08

 

Jag är inte så mycket för rosa men var ärliga, hur snygga är inte dessa ridbyxor?! Måste verkligen införskaffa dessa, hoppas morsan går med på det bara då dom är inte superbilliga direkt. Tröjan är enkel men det är något med hästen som gör att jag verkligen vill ha den tröjan. Bootsen skulle vara såå snygga på Light. De rosa skulle verkligen visa vilken diva hon är. De andra två är mer min smak just för att de inte är rosa haha. Men de färgerna är ändå väldigt våriga och fina. 

Har ni nå favoriter i hööks vårnyheter?

Av Cupper Ponie - 1 maj 2015 14:42

Hålla bra uppdatering på bloggen. Lägger till detta mål igen, kör nya tag. Vardagsinlägg till åsiktsinlägg. Allt möjligt ska in. Så mycket ledigheter vi har nu i slutet av terminen finns det väldigt mycket tid till inlägg. Självklart ska jag inte tvinga mig till att blogga men kom igen nu, om jag vill så kan jag. Tid finns så skjut inte upp allt.


★Spara mer pengar. Är sjukt duktig på att spara pengar om jag får säga det själv men bättre kan jag. Inte köpa massa onödigt på tex rasterna. Istället för att köpa mat på lunchen, ta med egen mat. Blir jag sugen på lite choklad, skit i suget eller ta den billigaste biten. Ja ni fattar. Samt lägga till en viss summa till mina besparingar. 


★Mocka hagen oftare. Nu så här efter vintern blir det mycket att mocka i hagen men nu ska det storstädas i hagen och sedan fortsätta mocka varje dag. På så sett får hästarna mer gräs och hagen ser trevligare ut.


★Mindre vila, mer träning. Va inte så lat! Klart behöver kroppen vila ibland men när det verkligen inte behövs, träna. Säger samma sak här, skjut inte upp allt. Får jag träningssug, träna. Oavsett om jag redan har tränat en gång så träna så fort jag får sug. Förutom när jag är i skolan så klart men då får jag hitta på annat, tex gå i alla trappor typ. 

 

Av Cupper Ponie - 1 maj 2015 07:52

Nu är det verkligen vår, mer eller mindre iallafall. Men vädret här hemma har inte riktigt förstått det än. Grått och trist ute, snart kommer regnet också. Dock behöver vi regnet då det är så himla torrt. Så lite positivt får man väll tänka. Vaknade upp förkyld också. Inte så mycket men det känns förjävligt i halsen och så har jag svårt att prata. Inte ont i halsen men typ som en klump som torrar ner halsen 24/7. Skitsvårt att förklara. Så länge jag inte har ont i halsen är det ingen fara. För tränar man när man har onti halsen kan det gå illa. 


Hur som helst, denna dag spenderas en del i stallet. Åker runt 9 tiden. Longerar Apasche, tömkör Durasell och sedan får vi se vad som händer. Kanske tar en promenad eller tricktränar. Mocka tänkte jag också göra. Först och främst ligghallen och ingången till ligghallen. Ska försöka mocka en del i hagen också men det får vi se. Om regnet kommer blir det inte lika kul då. När jag kommer hem blir det vila en stund och sedan träning. 


Inlägg SKA skrivas också. Ny månad, nytt kapitel. Så nu ska jag sätta igång bloggen igen. Let's do it. Men först måste datorn startas om innan den dampar mer än vad den redan gör. Vi hörs!

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards