cupperponie

Alla inlägg den 22 maj 2015

Av Cupper Ponie - 22 maj 2015 14:28

Det är fredag och jag har absolut ingenting att göra. Pga av ouppfostrade snorungar har inte jag kunnat sova så bra i natt. När kan folk uppfostra sina barn för jag vill kunna sova, inte höra snorungar sent på kvällen spela fotboll och skrika. Och jag så känslig när det gäller sömn, får inte jag exakta timmar sömn blir jag sjukt trött dagen efter. Somna om kan jag inte heller för det har jag sjukt svårt för. Hur som helst så stannade jag hemma idag igen. Inte bra då jag hade ett geografitest idag. Får göra den nästa vecka istället. Tur det bara var ett test iallafall. 


Blåser nästan storm ute tyvärr och jag har ingen lust att gå ut just nu. Men åker kanske till stallet senare under dagen. Ska bli bättre väder i helgen så då kan vi köra på som vanligt. Tidigare idag körde jag ett ryggpass. Inte så intensivt men det räckte för mig då jag var ganska trött då. I morgon blir det en löprunda med någon av ponnysarna på morgonen och sedan träna armar senare under kvällen. 


Om en stund ska jag iväg och handla. Bär ska köpas då jag tänkte göra en nyttig och hemmagjord glass i morgon. Hittade ett recept tidigare idag så jag tänkte testa. Självklart ska jag dela med mig av receptet sen ;) Har även recept till nyttiga vofflor. Har inte hunnit prova än men när jag har allt hemma ska jag prova så får ni recept där efter. 


Senare ikväll är jag kattvakt. Troligen sover jag över, inte helt säker än. I morgon följer kameran med till stallet. Ska även fota Bella när jag ändå är kattvakt. Så i morgon stiger jag upp tidigt, drar iväg till farsan och tar ut Bella samt fotar. Hem igen och sedan till stallet. Yep, så ser det ut just iallafall. Vi hörs!

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards