cupperponie

Alla inlägg den 19 maj 2015

Av Cupper Ponie - 19 maj 2015 19:21

Jag är äntligen färdig med mina rester. Ingenting kvar! Ingen är lyckligare än mig. Har nu bara några enstaka ordinarie uppgifter kvar innan skolan slutar. Men det är bara en svenskauppgift, matteprov och religions test. Sen är jag färdig. Lycka! Nu ska jag se till att jag inte får nå mer rester i 9:an. För i 9:an är det tänkt att jag ska höja mina betyg. Lättare att höja sina betyg när man inte har nå rester. Men jag sattsar inte på A. Sattsar på mellan E och C, högre bryr jag mig inte om. Om jag måste ber om jag extrauppgifter för att höga mina betyg just för att få större chans att kunna komma in på det gymnasiet jag vill in på. Nästa år gäller det, gymnasieval. Kommer bli sjukt spännande!


Nog om det. Ska nu vara lycklig över att vara färdig med all slit två hela terminer. För nu är jag klar och lycklan är stor. Det är nu min tur att få chilla helt från skoluppgifter, nu ska jag se på film. Vi hörs i morgon!

 

Av Cupper Ponie - 19 maj 2015 12:15

Hittade en liten this or that lista som jag kände för att besvara. Kanske ganska ointressant men vad gör man inte när man har dåliga inläggs ideer?
 
Sadel / Barbacka 
Ponny / Häst
Hoppning / Dressyr 
Chaps / Ridstövlar
Helskodda ridbyxor / Inte helskodda
Fux / Skimmel
Rida i ridhus / Rida i paddock
Träna / Tävla
Kort man / Lång man (Beror på häst)
Vojlock / Shabrak 
Med säkerhetsväst / Utan
Rida ut i skogen / Rida ut på grusvägar
Litet stall / Stort stall
 


Av Cupper Ponie - 19 maj 2015 06:39

Jag blir frustrerad, varför ska internet hålla på som det gör? Va i grym bloggmode efter stallet igår men så kunde jag inte göra något. Suck, jag blir trött. En till sak jag blir frustrerad över är att en av mina lärare tycker att jag borde komplitera en uppgift fler än en gång, varför? Jo för att jag skriver inte fullständiga meningar. Vafan menar hon med det? Klart som fan jag har skrivit fullständiga meningar. Vad är fullständiga meningar för henne? För i helvete, jag har INTE ORK eller LUST att komplitera igen för andra gången. Inte så konstigt att jag lätt ger upp i skolan. Om jag nu inte har skrivit fullständiga meningar berätta gärna vad en fullständig mening är enligt dig. Blir så frustrerad. Att skolan snart är över för denna termin gör det inte bättre för jag är så skoltrött. 


Inte så bra att lägga för mycket negativ energi på en tisdag som jag hatar. Usch för tisdagar. Kommer vi ha en liknande tisdag nästa termin på schemat, eller på en måndag, så kommer jag klaga. Vi är inte mer än mänskliga så tro inte att ni kan bomba in med 8 lektioner, 5 minuters raster, 30 minuters lunch och slutar 16:00. Fan heller att någon orkar säger jag bara. Fortfarande massa negativ energi på denna tisdag, suck. 


Nu kör vi lite positivt! Efter skolan åker jag till stallet. Promenerar Apasche och Durasell tömkörs. Dock ska det regna. Nej ännu mer negativt. Fan. Hm.. Efter stallet blir det ett armpass, lägger ev till lite annat också. Är inte så mycket för styrkepass så därför skippar jag gärna det ibland. Inlägg ska försökas hinnas med men skolan måste prioriteras först. Ska dock försöka göra de flesta uppgifterna i skolan. Tack och lov för att man har svenskengelska för då kan man plugga där. 


Idrottskläder måste packas och jag måste promenera till skolan bara för att min cykel är sönder, måste lämna in framdäcket så jag kan cykla igen. Hoppas på nå kul på idrotten idag, typ ut och springa eller nå fyspass. Det skulle passa ganska bra. 


Stel om nacken och ont i huvudet, kan det blir bättre?..Jobbiga är ju att jag har inte tid att stanna hemma, måste få hem en uppgift idag så jag kan bli godkänd i alla ämnen. Så det är väll bäst att fixa det. Men nästa vecka är sista riktiga veckan + måndagen veckan efter. Lovley! På tisdagen vecka 23 börjar temaveckan. Har det tisdag till fredag. Sen sista veckan har vi bl.a mentorsdag. Inte långt kvar. Längtar så mycket till sommarlovet. Behöver lov och jag behöver sommar. Denna sommar kommer bli den bästa. Har så mycket inplanerat och planer som jag har funderat på en del. Och självklart ska jag göra planerna fullbordade.


Innan jag skriver allt för mycket är det dags för mig att fixa med idrottskläder samt läsa bloggar. Vi hörs!

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards