cupperponie

Alla inlägg den 5 maj 2015

Av Cupper Ponie - 5 maj 2015 20:30

Tänkte blogga i morse men det blev lite stressigt så jag hann tyvärr inte. Har haft fullt upp i skolan och min hosta har varit sjukt jobbig. Men klarade nästan hela skoldagen. Gick hem när vi bara hade en lektion kvar. Lungorna värkte och huvudet dunka, skulle inte klarat en minut till i skolan. Kom ut lite granna under skolan iallafall. Övertalade läraren att få dra ut och springa på idrotten. Tog sin lilla tid att övertala men det gick. Drog hem vid 3 tiden, chillade en stund och pratade ut med morsan, precis som vanligt. Åkte sedan iväg till stallet. Var inte borta så många timmar men ibland behöver man sådanna dagar. Att åka till stallet och bara vara liksom. Red Durasell en kortis med Apasche bredvid. Båda tyckte det var kul att få sträcka på sig lite. Longerade dom sedan så de fick bli av med lite energi. Avslutade sedan med att låta de busa lite hur de själva ville. Apasche var riktigt pigg och glad. Durasell var trött i slutet men kul hade han också. Mockade sedan en del, har dock otroligt mycket kvar i hagen men det tar jag så fort tiden finns. Hemma blev det träning. Körde ett pass på ca 1,20 h. Märks att jag har varit sjuk då styrkan inte riktigt finns där som den har gjort. Men det ska jobbas upp så klart. 


I morgon blir det ev en löprunda innan skolan så jag får stiga upp någon timme tidigare. Efter skolan är jag borta i stallet ett tag. Tänkte inte stressa, bara låta hästarna få jobba på. Efter stallet blir det antingen ett lätt träningspass eller yoga, beror på hur jag mår. Bloggen får lida lite under tisdag o onsdag då jag sluta så sent. Men sedan på torsdag är jag back on track. Nästa vecka blir bloggen inte lika lidande då jag är ledig torsdag och fredag. 


Nu är det dags för att förbereda dejt med sängen, vi hörs!

    

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards