cupperponie

Alla inlägg den 20 maj 2015

Av Cupper Ponie - 20 maj 2015 19:45

Lycka på hög nivå säger jag bara! När jag hämtade hästarna så verkade Apasche inte öm i bakbenet längre. Så jag longerade han lite snabbt och jag såg ingen hälta. Så han fick busa som han själv ville i hagen. Han drog iväg flera gånger med Durasell och var såå himla lycklig. Apasche är tillbaka. Tog sedan en busrunda på grusvägarna. Han hade super kul. På vägen hem fick han jobba lite på sin piaff. Då han har börjat lära sig piaff så tänkte jag att vi fortsätter jobba på det. Han klarar bara korta stunder än så länge men det kommer. Vill dock ha lite mer effekt i bakbenen men annars så går det super. 


Durasell tömkörde jag en runda i trav. Olika tempon osv. Gick super. Väldigt fisig var han dock men det är bra för då blir han av med gaser. Dock drog han gärna tömmarna hur mina händer när det blev jobbigt men han kämpade på bra ändå.


Det blev inte riktigt som jag hade tänkt på schemat idag men det gör inget. Detta behövdes ändå så. Nu ska Apasche sättas igång lite lätt istället för att promeneras. Durasell ska också få kämpa igenom en hård vecka. 

 

Av Cupper Ponie - 20 maj 2015 13:00

Det är nu vecka 21 och om tre veckor är det skolavslutning. Två veckor kvar med riktiga lektioner på skolan. Vecka 23 är det temavecka och vecka 24 har vi lite allt möjligt, etc mentorsdag. Vecka 22 på lördagen, då händer det grejer. Kl 8 åker jag till ridskolan för att förbereda mig och hästen för en Pay And Jump kl 10. Ska tävla Zantiago, meningen var att jag skulle tävla Lady men hon är inte hemma då. Eftersom att jag inte har hoppat Zantiago på evigheter börjar vi med 80 cm. Längre fram kommer det nog bli 90 cm. Veckan efter är det en till Pay And Jump. Då vet jag inte om det blir Lady eller Zantiago, det får vi se. Om det blir Zantiago kör jag 80 cm igen och om det blir Lady kör jag 80 och 90 cm. Hoppning är verkligen inte min starkaste sida men jag vill komma och ut tävla igen. I det här fallet är det dock träningstävling. Hoppas på nå dressyrtävlingar längre fram för då kommer jag och Lady förhoppningsvis glänsa på banorna.


Vecka 24 är det då skolavslutning. Några dagar efter åker jag kanske till skåne i ca 3 dagar. Inte riktigt bestämt än. Då åker jag iallafall dit med min faster. Inte helt 100 på om jag följer med eller ej, beror helt på om det inte är något annat viktigt jag verkligen måste göra då som inte går att göra i Skåne. Längre fram i sommar åker jag ändå till Skåne så missa några dagar i vackra Skåne gör jag inte. 


Så mycket om de kommande veckorna vet jag hittills. Självklart får ni veta om det blir nå ändringar etc. Men så här ser det ut så länge iallafall.

 

Inte långt kvar tills jag äntligen får sitta på min EGNA häst. Längtar som bara den. Lite framtidsplaner om henne kommer ni få veta längre fram. Har hänt en del förändringar så därför ska ni få lite ny info.

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards