cupperponie

Direktlänk till inlägg 31 maj 2015

Tidig morgon innan tävling

Av Cupper Ponie - 31 maj 2015 06:41

Det blåser verkligen storm ute, inte himla trevligt då vi ska hoppa ute. Men vi överlever nog. Kom upp ur sängen vid 6, fixade frukost och kollade runt på bloggar. Vid 8 måste jag åka till ridskolan. Klockan 10 är första start så jag ska hinna gå banan, fixa lite med hästen osv. Två stycken barn ska tävla samma häst föremig men det är typ 50 cm och under, så fixa hästen måste jag inte göra så mycket. Istället kan jag passa på att kolla banan ordentligt. Det va väldigt länge sedan jag va med på en tävling, speciellt hopptävling så jag har ingen aning om hur bra minne jag har när det gäller att komma ihåg banan. 


Hur som helst så lär jag nog vara hemma runt lunch om jag har tur. Så då drar jag till ponnysarna, kanske äter något först. Båda tömkörs en stund på grusvägarna. Sen efter ha varit hos ponnysarna blir det träning samt en tidig kväll för mig. Är otroligt trött så en tidig kväll behövs för att orka med tre lektioner i morgon.


Måndag i morgon, redan? Tiden går fort. Har bara tre lektioner i morgon så jag slutar vid 11.25 Whop whop. Hoppas syslöjden också blir inställd för isåfall slutar jag kl 10. När jag kommer hem från skolan i morgon kör jag ett träningspass och om jag hinner åker jag nog till ponnysarna innan ridskolan. Och sedan på tisdag börjar temaveckan.


På torsdag och fredag kommer jag nog ha mycket tid till stallet och bloggen eftersom att de dagarna kommer vi ha hårdträning. Så då slipper jag träna hemma. Kanske kör yoga men annars så behövs inte träning. Kommer nog vara död nästa helg.

Nej nu ska jag fixa lite grejer. Vi hörs!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cupper Ponie - 18 november 2015 14:15


Nu släpper jag bomben. För ett bra tag sedan började jag fixa med en liten hemlig grej. Och den grejen är en ny blogg. Jag kände för att fortsätta att skriva ner mina tankar och vardag men inte här. Nu kan ni istället läsa om mig och mitt liv på nouw...

Av Cupper Ponie - 18 november 2015 13:59

Kod för att importera min blogg till Nouw: 3982655804

Av Cupper Ponie - 18 november 2015 08:19

          För några veckor sedan fick jag äran att fota min kompis lilla vovve. Hur söt liksom? Det var inte lätt att få han koncentrerad på kamerna men det gick. Vi testade lite alla möjliga platser. Först och främst natur. Men även lite mind...

Av Cupper Ponie - 17 november 2015 20:04

   

Av Cupper Ponie - 17 november 2015 19:39


Rösta gärna på kryddan HÄR Skulle vara super snällt om ni gjorde det :)   ...

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards