cupperponie

Alla inlägg under augusti 2015

Av Cupper Ponie - 1 augusti 2015 12:29

Hej på er! Lördag och första augusti är det idag. Har spenderat min morgon i mitt rum. Har städat och kollat igenom vad jag ska ha kvar och inte ha kvar i mitt rum. Så när morsan kommer hem och kan hjälpa mig med att bära ner massa grejer till källaren kommer mitt rum vara ganska tomt. Tommare ska det också bli. Har massa schleichdjur hemma som ska säljas så fort jag hinner lägga ut de på annons. Kommer kännas lite tragiskt att bli av med dom då jag har haft de flesta i 4 år. Men det ska bli skönt att slippa ha de hemma då de bara ligger och skräpar, samt så får jag ihop lite pengar ;) Massa hästböcker ska ner i källaren också, har inte ens läst igenom hälften av alla böcker men jag har varken tid eller intresse av att läsa de just nu. Därför åker de flesta ner i källaren. Så får vi se vad jag gör med dom sen. 


Solen skiner ute och det är även ganska varmt ute. Så jag cyklar iväg till stallet ikväll, funkar bra det. Innan det ska jag träna men morsan måste hjälpa mig med grejer först bara. Annars så händer det inte så mycket idag. Nästa lördag däremot tänkte jag kolla på riddarspelen då det är medeltidsdagarna torsdag- söndag. Kameran hänger också med hade jag tänkt. Hoppas på bra väder bara då de andra dagarna inte riktigt passar så bra tidsmässigt. 


Nu på måndag börjar ridskolan igen också så jag får dra från jobbet tidigare. Troligen har vi teori då dock men vi får se hur det blir. Självklart är det aldrig fel med teori men vi kommer ju endast gå igenom vad vi ska göra under terminen. Känner då att jag inte riktigt vill slutade tidigare från jobbet för en sådan sak. Men vi får helt enkelt se!


Annars så händer det inte så mycket för min del. Skolan börjar snart men jag har 0 koll vilken dag vi börjar, bara vilken vecka. Perfekt, då drar jag dit när jag känner för det så får vi se om vi har börjat eller ej. Nej men typ. Så fort jag får min sista lön blir det däremot storshopping för min del. Men väldigt mycket kommer att sparas då jag har en lite önskan som jag hoppas på att kunna hända i framtiden. Nej, nu ska jag fixa lunch. Vi hörs!

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11
12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards