cupperponie

Alla inlägg under november 2014

Av Cupper Ponie - 29 november 2014 09:10

Har legat i sängen hela morgonen, så slö brukar jag aldrig vara men nu är jag det. Rätt skönt faktist men det tycker jag bara första/ andra gången, sen tröttnar jag. Tänkte ta en löprunda innan stallet men är så trött i kroppen så det får bli träning efter stallet istället. Åker till stallet runt 10 halv 11 så ska båda promeneras en liten stund först och sedan tömköras. Tror jag gör samma sak som igår, Durasell får hänga med som handhäst. Tar samma runda till kyrkan som vi tog igår men idag blir det mer jobb i traven. Sen när vi har kommit fram till kyrkan får vi se vart vi tar vägen. Tror inte det blir samma runda som igår utan vi tar ett annat håll istället. Avslutar sedan med bus och trickträning i hagen. 


Ska försöka ta lite mobil bilder/filmer så får ni lite sådant också. 

 

Borde verkligen gå upp nu..Men min kropp säger nej.Trökigt Gissa vad som händer 8 december! Om ni inte gissade på att jag ska dra ut en tand så hade ni såå fel. Ska dra ut min 5:te tand, yey vad kul. Och nej, jag har inte hål och har aldrig dragit ut tänder pgr av hål. Jag ska dra ut tänder eftersom att jag ska få tandställning längre fram men vissa tänder är ivägen så jag inte får fram de som måste fram. Trång mun helt enkelt. Tur jag tycker det är kul hos tandläkaren. Fråga inte varför, kan själv inte besvara den frågan. Men det kommer vara skönt att dra ut ännu en tand för jag kommer inte få äta något på flera timmar och när jag väl får äta så får jag bara äta glass, mums. Men kommer dra till skolan efter tandläkaren för det har jag gjort alla gånger jag har tagit bort tänder. Kommer vara superkul att komma till skolan med bommulstussar full av saliv och blod mellan tänder. 

Har råkad dräggla på en kompis en gång när jag hade tagit bort en tand, saliv och blod, mumsigt.


Nu när jag tänker på det kommer jag inte få äta någon lunch då, fan.. Hoppas det inte är nå god mat då. Får kolla matlistan sen. Om ni  har fortsatt läsa efter jag började nämna saliv och blod så kan ni sluta läsa strax för jag har nu inget mer att skriva. Eller jo, lite grann. Detta!

Ha en bra Lördag!

 

Av Cupper Ponie - 28 november 2014 16:31

Hämtade hästarna genom att ropa på dom. De gnäggade till mig och sedan kom de fram. Tog en kort promenad runt byn först så fick jag även se hur pigga de var. Pigga som bara den! Sen på med tömkörnings utrustningen på Apasche medans Durasell fick gå bredvid. Skrittade iväg en liten bit då jag märkte redan hur pigga dom var så de fick trava väldigt tidig. Tog skogsvägen till kyrkan så vi slapp massa bilar och sådant skit. Gick super bra förutom att det var halt och vi alla 3 höll på att ramla. När vi väl var vid kyrkan fortsatte vi i skritt och trav mot grusvägen längre bort. När vi sedan kom in på grusvägen såg vi en stig i skogen som vi gick då det var en lång och kämpig uppförsbacke. Gud vad de fick jobba men helt kalrt värt det. Sedan ner från skogen och ut på grusvägen. Fortsatte en liten bit till på grusvägen och sedan vände tillbaka. Hemvägen gick bäst för då hade de verkligen fått bli av med energi. När vi väl var tillbaks till stallet släppte jag ut de i hagen medans jag mockade. Båda kollade vad jag höll på med, de ville ju busa runt istället för att se mig mocka. Så när jag var färdig jagade dom så fick de allt springa men efter ett tag vart de nöjda. Gick sedan o lämnade kärran. Sedan tillbaka till hagen. Ropade på dom så skrittade dom till mig men när de hade en viss bit kvar travade Durasell mot mig. Gullebulle då. Tricktränade båda en liten stund och busade runt. Durasell hängde med mig så fort jag gav tillåtelse att han fick. 


När mamma kom för att hämta mig slutade Durasell springa efter mig då han visste att hans lek-kompis åker hem. Är i allafall super nöjd över dagen, hade så himla kul!

 

Tänkte ta gruppfoto på båda när de ändå var så gulliga och väntade medans jag mockade. Men så har vi ju Apasche, han som förstör de felsta bilderna ofc.

Av Cupper Ponie - 28 november 2014 09:21

Cyklade iväg till skogen för att springa en stund. Såg typ ingenting påväg till skogen pgr av massa dimma men jag hittade till skogen iallafall. Sprang långa rundan på ca 40- 50 minuter. Skulle springa över en pinne/ trädrot men på något vänster kom jag inte över utan landade med foten på den istället och det var ju halt ute så där höll jag på att ramla. Tur jag var själv i skogen för sättet jag försökte hålla mig på benen var inte vackert. Hur som helst så jobbade jag lite extra i uppförsbackarna, ökade och minskade osv. Sen cyklade jag och strax innan jag hade kommit hem hoppade min kedja på cykeln av, lyckat! Kom hem och gjorde en del övningar som gick helt okej. Min katt kom ju och störde så hon fick också vara med i träningspasset. Höll henne på ett visst sätt och sedan gjorde lite squats. Djurplågare? Nu får ni väll ge er, det är INTE djurplågeri. Bitch please. Hon verkade tycka det var kul för när hon fick hoppa ner började hon rulla på golvet. Kissekatten mår bra och trivs när de rullar, precis som hästar. 


Efter träningspasset som blev lite mer än 1 timme värmde jag upp lite jordgubbar och hallon. La sedan ner det i en skål och satte på lite fil och några chokladknappar. Super gott! Det borde ni verkligen testa helt klart, kanske ska prova med lite digestivekex nästa gång.

 

Chokladen bevaras i kylen och därför ser den ut som den gör!

Av Cupper Ponie - 28 november 2014 07:47

God morgon alla! Gissar på att de flesta är/ ska till skolan, men inte jag mohahaha! Är som sakt ledig då det var öppet hus igår. Ska strax bege mig ut till skogen och springa, tar cykeln dit. Sen vid 11 åker jag till stallet då farsan kunde köra mig då. Ska försöka hinna förbereda ett inlägg som fick vänta lite längre än väntat. Men det får väll vänta tills jag har fotat det som ska vara med i inlägget. 


Just nu lyssnar jag på The Fooo's nya EP på spotify, its amazing. Älskar My Beyonce men de andra är ju också bra så klart. Ligger också fortfarande i sängen under täcke, mysigt iallafall. Frukost har jag ätit så nu är det bara träningskläder på, reflexer på och sedan cykla bort till skogen. Tänkte springa ett varv på stora varvet och om jag hinner tar jag även ett varv på lilla. Får skynda lite så jag är klar med träningen innan farsan kommer. För efter skogen tänkte jag ta ett ordentligt mag, ben och rump pass. Om jag drar strax borde jag hinna innan 11 helt klart. Hästarna ska få jobba också vilket är toppen. Så både jag och hästarna får jobba som bara den. 


Nu får jag skynda mig här! Ha det bra, det är ju fredag ;)

 

Av Cupper Ponie - 27 november 2014 21:25

Go kväll på er, jag tar fredag redan idag. Kom hem från öppet hus för ca 30 minuter sedan och sedan dess har jag suttit vid datorn, legat under täcke och bara vilat o myst. Jag som vanligtvis aldrig är uppe så här länge är trots allt uppe och kollat sändning som jag missade från Sweden International Horse Show. Spännande att se helt klart. Kommer själv ihåg när jag var på stockholm horse show, vi får se om det händer någon gång igen. Annars är jag mest för Falsterbo horse show. Hur som helst så tänkte jag ta lite kort om vad som ska hända i morgon!


Vakna tidigt som vanligt och förbereda mig för en löprunda. Tänkte ta en lång runda med mycket intervaller och efter det blir det massa mag, ben och rumpövningar. Hade tänkt att träna kanske 2-3 h minst. Ska sedan hinna plugga innan mamma har kommit hem, vid ca halv 1 tiden åker jag till stallet och kör hårda pass med båda tjockisarna. Tror de får hänga med på en lång tömkörningsrunda, Durasell får hänga med som handhäst. Mot kyrkan och sedan in till grusväg längre bort där ifrån och jobba där. Sedan ska de få gå på plöjda åkrarna en liten stund och sedan avsluta med trickträning, bus och mockning. Efter stallet blir det plugg. Så bara för att jag är ledig blir det fortfarande en tuff dag men det är det jag lever för, kan aldrig vara stilla ;)

 

Av Cupper Ponie - 27 november 2014 16:39

 

Nu ska jag äta och hinna med lite annat innan öppet hus! Inlägg kommer efter öppet hus!

Av Cupper Ponie - 27 november 2014 15:42

Rekomenderar denna låt starkt, går på repeat hemma hos mig

Av Cupper Ponie - 26 november 2014 19:43

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards