cupperponie

Alla inlägg under januari 2015

Av Cupper Ponie - 26 januari 2015 13:15

När man tränar, och speciellt vill nå sitt mål kan det finnas dagar man bara vill ge upp, skita i att träna osv. Jag har själv sådanna dagar. Det händer ibland att när jag verkligen försöker under ett träningspass börjar jag gråta, just för att det går bara inte. Ibland orkar jag inte ens setta på mig mina träningskläder för jag känner att bara att det inte går. Men ibland har jag mina små knep som jag tänkte dela med mig av.

 

•Motivations bilder

Kolla igenom på google, weheartit osv tills du hittar bilder som får dig att bli peppad. Spara bilderna, gör gärna ett collage om du vill. Varje gång innan du ska träna titta på bilderna och känns dig inspererad och peppad.


•Övertala dig sjäv

De som har lite lättare att kunna motivera sig själv brukar ganska lätt bara behöva övertala sig själv. Prata med dig själv, känner du dig jävligt frustrerad är det bara att bli arg för att få dig peppad. Berätta för dig själv, du klarar det här, en dag närmare målet osv. Kan hända för mig att jag blir så frustrerad på mig själv att jag blir sjukt sur på mig själv och det gör mig sjukt peppad.


•Peppade musik

Fixa en grym lista med dina favoritlåtar som får dig peppad. Kom ihåg, lyssna bara på listan när du tränar, annars kan du bli mindre peppad under träningspassen.


•Nya träningskläder

Köp en ny snygg tröja eller kanske en sport-bh? Sådanna små saker kan få en peppad att vilja fortsätta. 


Där har ni några enkla små tips för att bli motiverad inom träning. Detta är mest sådant som får mig motiverad. Alla är olika individet så det jag tipar om kanske inte hjälper för alla. Det gäller att hitta sig själv och veta sina sidor. Hitta dig själv som person så kommer du fixa det perfekt!

 

Av Cupper Ponie - 25 januari 2015 20:04

Idag har jag verklig varit duktig ska ni veta! Hunnit motionera ponnysarna och fotat dom. Efter stallet tog jag och åt lite samtidigt som jag la in nya bilder på datorn och innan det hade jag rensat bort lite bilder som inte ens behövs vara där. Sedan började pluggandet. 1 uppsats som ska in på torsdag är färdig. 1 uppsats är kompleterad, det var ändå bara en liten grej som jag hade missat där, no big deal. Samt pluggat till en prov som jag har kvar. Ska försöka fixa det under onsdag eller torsdag. Efter pluggandet blev det middagsdag. Dagens rätt blev potatisgratäng, mums. Satt framför tv:n under tiden jag åt. Direkt efter jag hade ätit satte jag mig framför bloggen för att skriva tidsinställda. Nu finns det 3-4 inlägg färdiga för morgondagen. Kanske kommer upp med en till vi får se. Tyvärr hann jag inte med träning idag men det gör inte så mycket. Ska köra hårt veckans som kommer så man får spara på krafterna lite;)


Nu förbereder jag mig för sängen. Är ganska trött men inte så farligt än. Ska kolla runt lite på bloggar, yt osv innan jag somnar. I morgon får hästarna vila då det är ridskola. Eftersom att det är ridskola blir det ingen träning heller, rör mig tillräkligt mycket på hästryggen. Ska även hinna plugga direkt efter skolan. Efter ridskolan ska bloggen uppdateras så klart. Nu taggar vi ny vecka, och denna gång tänker jag inte hoppas på att nästa vecka blir bättre än denna. Det gjorde jag förra söndagen och veckan började i katastrof.  

 

Av Cupper Ponie - 25 januari 2015 16:33

   

Här ser ni lite hur svettig Durasell blev efter en tur med pulkan. Innan jag hade hunnit tränsa av han han skummat enda upp i ansiktet, så han blev en vit ponny i ansiktet. Så fort jag hade lämnat han i hagen rullade han 5 gånger. Trött och svettig var han allt men såå nöjd. Vi hade skitkul idag. Gick dock trögt i början men när vi skulle gå hemåt blev han pigg och kommit igång mer. Så då passade vi på att trava och galoppera ett tag innan vi skulle upp på bron. Efter bron travade vi på samt träffade på lite bilar. Skrittade sedan av när vi hade börjat närma oss hagen. Åå vad det var kul, ska köra igen på tisdag. Hoppas på att hinna med båda hästarna på tisdag. Får hoppas på att bli klar med läxor och skit idag samt hoppas på att vi inte får nå speciella läxor under veckan. 

Av Cupper Ponie - 25 januari 2015 15:00

Har har ni några klipp från pulka-åkningen. Fick dock bara film när jag körde Dursell. Btw så var det inte ett dugg lätt att filma med en hand och styra hästen med den andra, så det ser inte så vackert ut.


 
 
  Ber om ursäkt att filmerna är åt fel håll

Av Cupper Ponie - 25 januari 2015 07:52

God morgon! Sista dagen denna vecka och snart börjar skolan också. Men innan det blir allt för sent ska mycket fixas. Hästarna ska få jobba, tänkte låna pulkan igen så ska båda få dra mig. Blir spännande att åka bakom Durasell då jag aldrig har åkt bakom honom. Måste även korta repet som sitter i pulkan och hästen för tömmarna är annars för korta. Vi får se vad jag tar för runda med dom, beror på hur lätt de har för att dra mig om man säger så. Kan vara trögt vissa dagar, samma sak som med min träning, ibland går det bara trögt. Men innan hästarna ska jobba ska jag fota dom. Kameran är rensad och laddad. Måste dock rensa datorn men det hinner jag under dagen. Kanske får en bild som får bli header, vi får se. Hade ju inte gjort något med en ny header. Efter stallet blir det troligen träning. Plugga ska jag också göra. Får verkligen inte glömma bort det denna gång. Tänkte filma lite när jag åker bakom hästarna så kanske ni får en film också. 

 

Pulka åkning bakom hästarna kommer nog bli en aktivitet som kommer göras ofta så länge det är massa snö ute. Hästarna kommer nog gilla att få dra sam muskler byggs. Men så klart kommer vi hitta på annat också. Vi får se om Durasell tycker om det annars blir det inte så himla kul då det blir svårt att hitta på saker när snön är överallt. Apasche tyckte om att få dra iallafall, får hoppas på att Durasell också gör det. 

 

Nu ska jag ringa farsan och hoppas på att jag får låna pulkan. Bloggen kommer uppdateras någon gång under em, har bl.a ett träningsinlägg som väntar. 

 

Av Cupper Ponie - 24 januari 2015 20:39

Av Cupper Ponie - 24 januari 2015 16:45

Tror ingen hästmänniska har missat hööks nya vår- och sommarkatalog? Om någon har missat den så får ni en liten länk HÄR

 

I förrgår fick jag hem katalogen i brevlådan. Dock hade jag redan sett katalogen på internet men det var fortfarande spännande att få kolla i den. Jag tycker det är otroligt kul att det kommer mer och mer färger. Trista svart, vit, brun och grå är såå tråkigt. Planerar faktist att köpa lite grejer, både till mig, ponnysarna och Light. Gäller att fortsätta spara pengar bara ;) Här har ni iallafall några av mina favoriter:

    

Asså gud, dessa ridbyxor är perfa! Ljusblå är min favoritfärg, snygga detaljer och helt perfekta. Ett par av mina ridbyxor håller på att ge upp så ett par nya är aldrig fel ;) Till detta skulle en tröja i begie passa bra.

 

Dessa schabrak är enkla men färglada and that's what i like ;) Funderar på att köpa någon av de till Light. Lutar sig mest åt blå men funderar även på den gula. Vilken av dessa tre färger tycker ni passar bäst till ett svart sto?

 

Först vill jag säga att den där häster är sjuukt snygg. Och för det andra är hela outfiten sjukt snygg. Schabraket funderar jag verkligen på att köpa till Light + matchande lindor som ni redan ser på bilden. Kanske mormor blir lite gladare att jag har en enkel färg på Light också och inte bara färgglada grejer ;)

 

Den beiga skulle passa sjukt bra till ridbyxorna längre upp. Hur snyggt liksom? Kanske blir en ny outfit hos mig, who knows ;)?

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards